کد خبر: 325110
۰
۰
نسخه چاپی

خطیب جمعه قم: ترامپ آبروی ابرقدرتی آمریکا را بُرد

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های مجازی نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در هفته های اخیر دشمن کینه توز ما سه بار در مجامع جهانی مانند مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد شکست مفتضحانه ای خورد.

وی افزود: دشمن دنبال این بود که تحریم هایی که علیه نظام اسلامی وضع کرده بودند، ادامه پیدا کند اما به فضل پروردگار تعجب است که حتی همپیمانان آمریکا نیز اجازه ندادند که مانور داشته باشد.

وی افزود: همپیمانان آمریکا یک نَه بزرگ به آمریکا گفتند و در بین همه کشورها فقط یک کشور کوچک پیدا شد که به دعوت آمریکا پاسخ مثبت گفت.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: آیا این برای آمریکا و رئیس جمهوری که آبروی آمریکا و آبروی ابرقدرتی آمریکا را بُرد گرچه از اول هم آبرویی نداشت یک ننگ نیست؟

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس یادآور شد: نباید تصور کنیم که دوران دفاع مقدس با سرافرازی و تقدیم هزاران شهید سپری و تمام شد، دشمن امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی علیه ما به راه انداخته، تفاوت آن روز با امروز در این است که در دفاع مقدس همه انگیزه داشتیم دشمن را از خاک کشور بیرون کنیم، متحد بودیم و در کنار حضرت امام (ره) قرار داشتیم ولی امروز دشمن برای نسل جوان تهام فرهنگی و همچنین جنگ اقتصادی و تحریم را طراحی کرده است.

وی افزود دشمنان تاکنون هر چه تحریم کردند و هر روز نیز تحریم می کنند و تحریم های تکراری انجام می دهند راه به جایی نمی بَرند.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: ملت ایران برغم مشکل های اقتصادی و معیشتی بواسطه پیمانی که با امام و شهیدان بستند تسلیم دشمن نخواهند شد و دست ها را به علامت تسلیم در مقابل دشمن بلند نخواهند کرد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با تسلیت هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: این امام بزرگوار بعد از شهادت امیرمومنان علی (ع) حتی از ناحیه دوستان نیز دچار اذیت و آزارهای فراوان شد.

وی با بیان اینکه دوستان آن امام با او بی وفایی کردند و به اردوگاه معاویه پیوستند افزود: چون وجود مقدس امام مجتبی به خاطر مصالح جامعه اسلامی با معاویه قرار داد صلح امضا کرده بود، خوارج مقابل آن حضرت ایستادند و او را به خوار و کوچک نمودن مسلمانان متهم کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه همچنین رفتار خواص برای جامعه را یک سند دانست و اذعان داشت: اگر جامعه لغزشی از خواص ببیند به خاطر لغزش آنها دچار لغزش می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آسیب های دینداری موضوع خواص را از جمله آن برشمرد و گفت: توده و عوام مردم چشم به گفتار و رفتار خواص دوختند، اگر خواص و پیشوایان جامعه و کسانی که جنبه مقتدی بودن برای جامعه دارند دچار انحراف شدند این مساله در سطح خود آنها باقی نمی ماند و تنها دینداریشان در معرض آسیب قرار نمی گیرد بلکه این آسیب به جامعه نیز سرایت می کند چرا که مردم نوعا بین دین و پیشوایان دینی تفکیک قائل نمی شوند.

وی ادامه داد: عمل و گفتار آنها را نماد دین تلقی می کنند، بنابر این خواص جامعه همان گونه که اگر خوب عمل کنند رفتاری صادقانه داشته باشند و با خدا پیمانی استوار ببندند و ایمان خود را حفظ کنند جامعه به راه راست هدایت می شود و دین آنها آسیب نمی بیند ولی اگر دچار کج روی و انحراف شدند این امر تنها در محدوده خود باقی نمی ماند و دیگران نیز در معرض این آسیب قرار خواهند گرفت.

امام جمعه موقت قم یکجانبه گرایی را نیز از دیگر آسیب های دین داری ذکر و تصریح کرد: در صورتی که یکجانبه گر شدیم و دامنه دین را به افراد و اشخاص خاصی محدود کردیم و به دین حالت انحصاری دادیم و امتیازهایی که خدای متعال از رهگذر دین داری وعده داده را برای افراد خاصی در نظر گرفتیم این یکی از آسیب های جدی دین داری است و چنین افرادی دین داران واقعی نیستند.

وی اضافه کرد: از این رو باید مراقبت و نظارت کنند، اگر می خواهند رضایت الهی را بدست آورند با این تفکر نمی توانند رضایت ذات باری تعالی را کسب نمایند.

نمازجمعه قم بدلیل شرایط قرمز و سپس فوق قرمز کرونا در این شهر مدتی است برگزار نمی شود.

نخستین نمازجمعه قم پس از شیوع کرونا بعد از حدود چهار ماه روز شش تیرماه امسال با اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی در مصلای قدس شهر قم برگزار شد اما تشدید دوباره این بیماری در سطح استان قم سبب شد بار دیگر تصمیم به بازگشت برخی از محدودیت‌ها از جمله لغو نمازجمعه قم از ۱۷ مردادماه گرفته شود. /

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید