کد خبر: 325138
۰
۰
نسخه چاپی

تولید ۴۸۶ نوع محصول درمنطقه سلفچگان قم تا افتتاح ۱۱۱طرح عمرانی

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، صادرات ۱۴۷هزار تُن مواد و صنایع معدنی، افتتاح ۷۴۰۰ میلیارد ریال طرح شهری، آزادی ۸۷ زندانی به همت ستاد دیه، ۲۷هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قم زیر کشت گندم و جو، رهایی یک زندانی از قصاص به شرط آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد، شروع طرح اهدای خون به نیت شهدا، تولید ۴۰۰ دستگاه کامیون و کامیونت، ایجاد دفاتر بانکی در ۳۷ روستا، بهره‌مندی ۱۷ روستا از آب بهداشتی، تالاب های قم میزبان پرندگان مهاجر، نیاز قم به انتشارات تخصصی شعر، فعالیت ۵۲ باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان و ذخیره‌سازی ۱۰ میلیون ماسک بهداشتی دراین استان ؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

صحت‌سنجی خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان قم، با بیان اینکه بر اساس خوداظهاری ۴۰ دستگاه اجرایی در قم هم اکنون ۴۷۸ خدمت به صورت الکترونیکی توسط این سازمان ها ارایه می‌شود که این روند درحال افزایش است، گفت: صحت سنجی از این خدمات در دستور کار کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان قرار دارد.

سیدرضاموسوی درگفت وگو با ایرنا، با تاکید بر اهمیت تحقق دولت الکترونیک افزود: توسعه دولت الکترونیک و استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی و کسب‌وکارها در استان است.

فرسودگی سیستم گرمایشی ۲۴ درصد از مدرسه‌ها

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: سیستم گرمایشی ۲۴ درصد از مدارس این استان فرسوده و نیازمند نوسازی، ۲۳ درصد غیراستاندارد و ۵۳ درصد نیز استاندارد است.

محسن پورگلیان هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: از مجموع ۶۵۷ مدرسه موجود در استان قم، سیستم گرمایشی ۳۶۵ مدرسه با سه هزار و ۲۶۵ کلاس درس استاندارد است.

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشت‌های گلخانه‌ای که نقش موثری درکاهش مصرف آب بخش کشاورزی دارند در مناطق مستعد استان توسعه می‌یابند.

عباس پورمیدانی درگفت وگو با ایرنا افزود: همزمان با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای آغاز کشت پاییزه دربخش زراعی و باغی استان، گسترش کشت‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف قم نیز در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی است و از ورود سرمایه گذاران به این حوزه استقبال می‌شود.

صادرات ۱۴۷ هزار تُن مواد و صنایع معدنی

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بر اساس راهبرد تعیین ‌شده در سال جهش تولید، ۱۴۷ هزار تن مواد و صنایع معدنی از قم به بازارهای بین‌المللی صادر خواهد شد.

محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: ارزش صادرات این محصولات بیش از ۱۱۲ میلیون دلار است و نقش موثری در تحقق برنامه‌های توسعه تجارت استان دارد.

تولید ۴۸۶ نوع محصول در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: ۴۸۶ نوع محصول در این منطقه تولید می‌شود که چنین تنوعی در نوع خود بی‌نظیر و نشاندهنده جایگاه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در تحقق راهبرد جهش تولید است.

سید مهدی علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته این برای نهمین سال پیاپی از نظر تنوع محصول و تعداد مصوباتی که از کمیسیون تعیین ارزش‌افزوده دبیرخانه شورای عالی هماهنگی امور مناطق گرفته‌شده است، رتبه نخست را در بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به دست آورد.

افتتاح ۷۴۰۰ میلیارد ریال طرح شهری

شهردار قم گفت: امسال در سه مرحله هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال طرح شهری در قم به بهره‌برداری رسید.

سید مرتضی سقاییان‌‎نژاد در آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح هفت طرح بزرگ شهری قم به مناسبت هفته دفاع مقدس، با اشاره به عملکرد شهرداری قم از ابتدای امسال افزود: این سومین مراسم افتتاح طرح در سال جاری است.

ثبت‌نام ۸۸۰۰ تَن در قم برای دریافت وام ودیعه مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هشت هزار و ۸۵۸ تن در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۵۳۰ تن رد درخواست شدند.

حسن صبوری هفته گذشته افزود: همچنین تعداد ۳۴۹ تن واجد شرایط و پذیرش این وام شدند و بقیه درخواست‌ها در حال بررسی هستند.

افتتاح ۱۱۱ طرح عمرانی در مناطق محروم

معاون عمران قرارگاه پیشرفت و بسیج سازندگی قم گفت: ۱۱۱ طرح عمرانی در حوزه زیرساخت‌های حیاتی نظیر آب‌رسانی، احداث راه‌های روستایی، ساخت خانه عالم و احداث کارگاه‌های اشتغال با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال طی هفته دفاع مقدس در این استان افتتاح می‌شود.

سید علیرضا میرزاییان در گفت وگویی افزود: این سازمان ضمن توجه جدی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با عرصه‌های سازندگی، به ویژه درمناطق محروم استان، امسال نیز همانند گذشته و با همّت و کار مضاعف و بی وقفه، گام هایی مؤثر و هر چند کوچک برداشته و بر خود وظیفه می‌داند که تا رسیدن به حد مطلوب در مسیر محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی دهستان های قم، این راه را ادامه دهد.

بهره‌مندی ۱۷ روستا از آب بهداشتی

همزمان با هفته بیست و یکم پویش ملی هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور ویدیوکنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو، طرح آبرسانی به ۱۷ روستای استان قم به بهره‌برداری رسید.

۲۷هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت گندم و جو

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: درسال جهش تولید ۲۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قم زیر کشت دو محصول راهبردی گندم و جو می‌رود.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: درکشت پاییزه امسال ۲۲هزار و ۵۰۰ هکتار از مزرعه های قم به کشت جو و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار نیز برای کشت گندم اختصاص می‌یابد.

اتصال ۹ سایت بی.تی.اِس. روستایی و مراکز مخابراتی به فیبر نوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به توسعه ۷۵ درصدی فیبر نوری روستایی در این استان گفت: ۹ سایت بی.تی.اِس. (BTS) روستایی و مراکز مخابراتی به فیبر نوری متصل شد.

سید رضا موسوی هفته گذشته درجلسه مشترک با محمدرضا شریفی بخشدار شهر کهک و اعضای شورای شهر این شهر افزود: با توجه به پایش های به عمل آمده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وضعیت پوشش ارتباطات در استان و روستاهای تابعه در حد مطلوب بوده و با توجه به توسعه زیرساختی های ارتباطی نظیر فیبر نوری روستایی و افزایش سایت های تلفن همراه از وضعیت بهتری نیز برخوردار خواهد شد.

سرانه فضای آموزشی درقم ۴.۲ متر مربع است

مدیرکل نوسازی، ‌توسعه و تجهیز مدارس قم؛ با بیان اینکه به ازای هر دانش‌آموز ۴.۲ مترمربع فضای آموزشی در قم موجود است،‌ گفت: سرانه دانش‌آموزی به‌طور میانگین در کشور ۵.۲۱ و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است.

محسن پورگلیان هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: برای دستیابی به سرانه میانگین سطح کشور باید ۲۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی به معنای ساخت ۱۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه جدید و برای دستیابی به سرانه استاندارد باید حدود یک‌ میلیون مترمربع فضا ایجاد شود.

سرمایه‌های اجتماعی با تقویت اعتماد عمومی حفظ می‌شود

استاندار قم، حفظ سرمایه‌های اجتماعی را موضوعی حایز اهمیت توصیف کرد و گفت: حفظ سرمایه‌های اجتماعی کشور در گروی تقویت روحیه جمعی و اعتماد عمومی است.

بهرام سرمست در دیدار با تعدادی از بسیجیان و فرمانده سازمان بسیج اداره‌های استان، با اشاره به‌ضرورت تداوم فرهنگ و تفکر بسیجی و خدمت صادقانه افزود: شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ویژگی‌های بارز و بی‌مثالی در خدمت به مردم دارند که باید به بهره‌گیری از این ویژگی‌ها اقدام شود.

تولید ۴۰۰ دستگاه کامیون و کامیونت

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: درسال جهش تولید ۴۰۰ دستگاه کامیون و کامیونت در قم تولید و به بازار عرضه می‌شود.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۳۰ درصد برنامه تولید این محصولات در استان محقق و به بازار عرضه ‌شده‌است.

نیاز قم به انتشارات تخصصی شعر

معاون فرهنگی حوزه هنری قم، با اشاره به جایگاه ممتاز شعر قم در کشور گفت: با تمام ظرفیت‌های مهم شعر قم این استان از وجود انتشارات تخصصی در این زمینه بی‌بهره است.

محمد غفاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یکی از چالش‌های مهم شاعران در قم نبود انتشارات تخصصی ادبیات و شعر در این استان است که این موجب شده است تا چاپ آثار فاخر و برجسته شاعران قمی در خارج از استان انجام شود.

شروع طرح اهدای خون به نیت شهدا

مدیرکل انتقال خون قم، با اشاره به آغاز طرح «اهدای خون به نیت شهدا» گفت: اهدای خون به نیت شهدای بزرگوار، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام و باقیات الصالحاتی برای آن ستارگان فروزان خواهد بود.

مرتضی نوریان در حاشیه آیین آغاز طرح مذکور افزود: اهمیت طرح اهدای خون به نیت شهدا در این است که آن فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس با حرکت انسان دوستانه اهدای خون و نجات جان انسان ها، دوباره تجلی می‌یابد.

کشت ۲۵۰۰ هکتار کُلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای کشت پاییزه سال جاری،‌ ۲هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا در قم کشت می‌شود.

محمدعلی سلامی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به‌نوبت قبل ۵۰۰ هکتار افزایش‌یافته است و این موضوع نقش مهمی در تحقق راهبرد جهش تولید در بخش کشاورزی قم دارد.

قرار گرفتن خدمات الکترونیک در دستور کار دستگاه‌های اجرایی

استاندار قم، با اشاره افزایش آمار مبتلایان به کرونا در قم بر ضرورت رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی قم ارایه خدمات الکترونیک را در دستور کار خود قرار دهند.

بهرام سرمست هفته قبل در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، استفاده از خدمات دولت الکترونیک را ضروری دانست و افزود: انتظار داریم همچون موج اول کرونا که شاهد همراهی مردم و اهتمام دستگاه‌های خدمات رسان بودیم، موج جدید این بیماری را کنترل و از آن با موفقیت عبور کنیم.

ایجاد دفاتر بانکی در ۳۷ روستا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به تخصیص تسهیلات بانکی کم‌بهره به منظور استقلال باجه‌های بانکی از شعب پست بانک روستایی گفت: با اجرای این طرح امکان برخورداری ۳۷ روستای قم از دفاتر بانکی در استان فراهم می‌شود.

سیدرضا موسوی در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون ۳۷ باجه فعال به صورت مشترک با سایر خدمات در دفاتر روستایی وجود دارد که تا آخر امسال از این تعداد به ۲۰ دفتر برای استقلال و ایجاد باجه پست بانک مستقل تسهیلات پرداخت می‌شود.

تالاب‌های قم میزبان پرندگان مهاجر

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، گشت و پایش ویژه برای حفاظت از تالاب ها و زیستگاه های ارزشمند استان در این اداره کل تشکیل شده‌است.

سید رضا موسوی مشکینی در گفت وگو با ایرنا افزود:‌ در قم تالاب بهشت معصومه، تالاب شکارممنوع مُرِّه و بعضی دیگر از آبگیرها تا فصل بهار، میزبان پرندگان مهاجر هستند و تعدادی بسیاری از پرندگان آبزی، کنارآبزی و شکاری در این تالاب ها حضور دارند.

ساماندهی خدمات مشاوره در محاکم اطفال و نوجوانان

رئیس کل دادگستری قم، با اشاره به برگزاری جلسه شورای مشورتی با محوریت بهبود و توسعه فرآیند ارایه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان قم گفت: به منظور اجرایی کردن شیوه نامه ارایه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان موضوع مواد ۳۱۵، ۲۹۸، ۲۸۶ ،۴۱۰ و ۵۹۹ قانون آیین دادرسی کیفری، شورای مشورتی مشاوره استان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری افزود: در این جلسه مقرر شد، علاوه بر ایجاد شعبه های اختصاصی رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان، در تمام مراجع قضایی اعم از دادسرا، بدوی، تجدیدنظر و نظامی؛ ترتیبی اتخاذ شود تا مددکاران و مشاوران اطفال و نوجوانان بر اساس قانون حضور داشته باشند.

آزادی ۸۷ زندانی به همت ستاد دیه

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در نیمه نخست امسال، ۸۷ زندانی جرایم غیرعمد در این استان به همت این ستاد آزاد شدند.

رضا مرادی پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هفت تَن از این زندانیان دارای دیه غیرعمد،‌ ۱۰ تن نفقه و ۷۰ تن بدهکار مالی بوده‌اند.

رهایی یک زندانی از قصاص به شرط آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: یک مددجوی قتل عمد به شرط آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد از قصاص نجات یافت.

رضا مرادی پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با پیگیری‌ها و برگزاری جلسه‌های صلح و مصالحه بین اولیای دم، این مددجو که محکوم به قصاص شده بود، از طناب دار رهایی یافت.

دانش‌آموزان اتباع خارجی در قم بالاترین سطح پوشش تحصیلی را دارند

مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: دانش‌آموزان اتباع خارجی قم در مقایسه با سایر استان‌ها از بالاترین سطح پوشش تحصیلی برخوردار هستند.

محمدرضا اسلامی نسب درگفت‌وگو با ایرنا افزود: تمام دانش آموزان اتباع خارجی که مدارک اقامت دارند،‌ جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند و به‌هیچ‌عنوان دانش‌آموزی از تحصیل بازنمانده است.

فعالیت ۵۲ باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان

کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم، با بیان اینکه شاخص های توسعه ورزش بانوان در این استان روند صعودی دارد، گفت: ۵۲ باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان و بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ بانوی ورزشکار سازماندهی شده در این استان وجود دارد.

زهره فلاح در گفت وگو با ایرنا افزود: بانوان ورزشکار قم درسال ۹۸، دستاوردها و افتخارآفرینی های برجسته ای در سطح ملی و بین المللی قم زدند.

ذخیره ۱۰ میلیون ماسک

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، با اشاره به تولید روزانه ۳۷۰ هزار ماسک بهداشتی در قم گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون ماسک بهداشتی در قم ذخیره داریم و این علاوه بر آن تعداد ماسکی است که در علوم پزشکی استان به عنوان ذخیره استراتژیک وجود دارد.

مهرداد غضنفری در پایان جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در این جلسه مقرر شد با اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی ماسک مازاد نیاز استان را تعیین تکلیف کنیم و یا اجازه بدهیم که به استان های دیگر صادر شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید