کد خبر: 325164
۰
۰
نسخه چاپی

فاز دوم فولادسازی فولاد کاوه جنوب به بهره برداری رسید

به گزارش قم پرس فاز دوم تولید فولاد به ظرفیت ۱.۲ میلیون تن در سال صبح شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مقامات استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در مراسم افتتاح فاز دوم فولاد سازی فولاد کاوه جنوب کیش متعلق به بنیاد مستضعفان بیان داشت: مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با سرمایه گذاری ۳۱۱ میلیون یورو در مدار تولید قرار گرفته است.

علی دهاقین افزود: با بهره برداری از مرحله دوم این مجموعه، یک میلیون و دویست هزار تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه می‌شود و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه دو میلیون و چهارصد هزار تن می‌رسد.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید برای نخستین بار در کشور یک خط تولید فولادی به صورت کامل به دست متخصصان ایرانی و در شرایط سخت‌ترین تحریم‌های خارجی راه اندازی شد.

‌دهاقین با اشاره به اینکه با راه اندازی مرحله دوم فولادسازی جنوب کیش اشتغال مستقیم و غیر مستقیم کارخانه به ۲ برابر افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: هم اکنون ۱۸۰۰ نفر در کارخانه به صورت مستقیم کار می‌کنند.

مدیر عامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با بیان اینکه با احتساب ظرفیت تولید در مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش سهم تولید فولاد در این شرکت حدود ۱۰ درصد تولید فولاد کشور ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: با راه اندازی این خط رتبه فولاد کاوه جنوب کیش در میان تولید کنندگان فولاد از جایگاه هفتم به چهارم کشور ارتقا می‌یابد.

دهاقین ادامه داد: با راه اندازی کارخانه‌های کنسانتره و گندله زنجیره تولید فولاد در کاوه جنوب کیش در آینده زنجیره تکمیل می‌شود.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان است که سال ۸۶ در غرب بندرعباس راه اندازی شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید