رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمان ۹درصد بالاتر از متوسط کشوری است

به گزارش قم پرس غلامرضا نویدی بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا بیان داشت: طی هفته گذشته در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کرمان بیش از ۱۹ هزار مورد بررسی توسط تیم‌های نظارتی انجام شده که از این آمار ۴ هزار و ۱۵۶ مورد بازرسی از مدارس و آموزشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال بازرسی‌های صورت گرفته ۶ هزار و ۱۰۱ مورد تذکر داده شده است، افزود: ۴ هزار و ۷۷۸ مورد تذکر به صورت شفاهی و هزار و ۱۸۱ مورد کتبی بوده ضمن اینکه پس از بازرسی‌ها ۱۴۲ مورد تعطیلی صورت گرفته که ۱۰۳ مورد از این آمار مربوط به واحدهای صنفی در شمال و جنوب استان می‌باشد که ۳۳ مورد تعطیلی توسط دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان گفت: در بازرسی‌های انجام شده از سطح استان طی شهریور ماه سال جاری ۶۲ هزار و ۴۷۶ مورد بازرسی انجام شده که در نهایت منجر شده تا ۲۰ هزار و ۹۸۳ تذکر به صورت کتبی و شفاهی داده شود.

نویدی تصریح کرد: در پی بازرسی‌های صورت گرفته در شهریور ماه سال جاری ۵ هزار و ۳۱۳ مورد تذکر کتبی و همچنین تعطیلی داشته‌ایم که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی بیشترین بازرسی را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به استفاده از ماسک توسط وسایل نقلیه عمومی همچنین مردم در اماکن عمومی اظهار ساخت: استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۶۸ و ۷۳ درصد بوده همچنین بر طبق بررسی‌های صورت گرفته استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان کرمان ۱۱ درصد بیشتر از متوسط کشور بوده است.

نویدی یادآور شد: استان کرمان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۹ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان گفت: در زمینه مقابله با کرونا در استان کرمان مشکلاتی داریم از جمله اینکه در پایان هفته بسیاری از مردم و هرمزگان به استان سفر می‌کنند همچنین تردد بیمارانی از استان سیستان و بلوچستان را نیز شاهد هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخشی از کار برداشت محصول خرما و پسته توسط اتباع خارجی انجام می‌شود که در بسیاری از موارد نظارت انجام نمی‌شود همچنین ترانزیت و حمل و نقل در شهرستان‌های انار شهربابک و سیرجان بسیار زیاد است که اگر این موارد صورت نمی‌گرفت این بیماری در استان کرمان کاملاً کنترل می‌شد زیرا مردم استان ما بیشتر از سایر استان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید