میزان استفاده از ماسک در اردبیل کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش قم پرس، بهروز ندائی در جلسه مدیریت کرونا با محوریت آموزش و پرورش اظهار کرد: از زمان بازگشایی مدارس تا کنون ۱۴ مورد بستری ابتلاء به کرونا در بین دانش آموزان استان اتفاق افتاده که ۹ نفر به طور قطعی و ۵ مورد آزمایش منفی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات دانش آموزان ناقلان بدون علائم هستند گفت: در مدارس رعایت پروتکل بهداشتی باید بیش از سایر نقاط رعایت شود گرچه آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام داده است و باید با حضور در مدارس عملکردها ارزیابی و رصد شود.

ندائی افزود: گروه‌های بازدید از مدارس باید اکیپ کامل با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود و با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا جهت محدودیت یک هفته‌ای به استان‌ها اختیار تام داده است، تصریح کرد: ستاد مدیریت کرونا در استان‌ها طبق نظریه دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در تعطیلی و محدودیت یک هفته‌ای مدارس، حوزه و دانشگاه‌ها تصمیم گیری کند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل اظهار کرد: ۷ ماه از ظهور این ویروس گذشته است که تا کنون واکسن و داروی تأیید شده در هیچ کجای جهان یافت نشده است و باید در این رابطه با رعایت اصول بهداشتی خود را با وضعیت موجود سازگار کنیم و بخاطر علمی بودن بحث، تمام پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی نیز قابل اجراست.

وی بیان کرد: نسبت به سایر استان‌ها وضعیت نسبتاً پایدار داریم و در شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر وضعیت قرمز و گرمی و خلخال نارنجی اعلام شده است که باید حساسیت مردم نسبت به موضوع بیشتر شود.

این مسئول با بیان اینکه ممکن است با شیوع آنفلوآنزای فصلی دچار بحران شویم، افزود: در پیک چهارم و شش ماهه دوم نیاز به همکاری بیشتر داریم و رعایت پروتکل بهداشتی باید بیش از گذشته افزایش یابد.

ندائی ادامه داد: مساله دیگر توزیع واکسن آنفلوآنزا است باید نحوه تزریق و توزیع این واکسن که تقریباً یک پنجم جمعیت و طبق سیاست کلی که در کشور اعلام شده حائز شرایط خواهند بود و این موضوع باید شفاف سازی شود و در سطح ملی هر تصمیمی گرفته شود قابل اجرا است.

وی ادامه داد: در نانوایی‌ها و مطب‌های پزشکان اصول بهداشتی کمتر رعایت می‌شود و در اماکن عمومی باید بیشترین استفاده از ماسک را داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل از متولیان آموزش و پرورش خواست نسبت به رفع ایرادات برنامه شاد و تقویت اینترنت اقدام و با مسئولان رده بالا مذاکره کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید