کد خبر: 325280
۰
۰
نسخه چاپی

هلال‌احمر قم به ۲هزار و ۸۵۱ تن امدادرسانی کرد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر قم، محمدرضا بهرامی بیان داشت: این حوادث شامل ۱۱۰ حادثه جاده‌ای، یک مورد ریزش آوار، ۱۴ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد صنعتی و کارگاهی، ۱۷ مورد کوهستان، ۴۵ مورد خدمات حضوری، ۲ مورد خدمات مناسبتی و یک مورد شهری بوده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم در این حوادث، یکهزار و ۴۱۹ تن دچار حادثه، یکهزار و ۳۸۸ تن‌آسیب دیده و ۴۴ تن نیز توسط امدادگران و نجاتگران این جمعیت نجات‌یافته که ۴۱ تن در خدمات حضوری و ۳ تن در خدمات مناسبتی به مراکز درمانی انتقال و همچنین ۲ مورد در خدمات حضوری توسط این جمعیت اسکان داده شدند.

بهرامی خاطرنشان کرد: برای امدادرسانی به این حوادث درمجموع ۴۶۸ تیم عملیاتی با استفاده از ۹۵ دستگاه آمبولانس و یک هزار و ۹۸۹ تن نیروی امدادی ارائه خدمات نموده و چهار عملیات اطفا حریق و ۸۵ مورد عملیات رهاسازی نیز در این رابطه انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم همچنین از تجهیز و نوسازی واحد لجستیک این جمعیت به‌منظور آمادگی و پاسخگویی سریع در حوادث خبر داد.

بهرامی بیان داشت: با توجه به برنامه توانمندسازی و تقویت توان لجستیک و آمادگی جمعیت استان در پاسخگویی به‌موقع و مناسب در حوادث و سوانح احتمالی، این جمعیت مبادرت به تهیه تجهیزات و خودروهای امدادی کرد.

وی با اشاره به اینکه نوسازی این ناوگان براساس اولویت‌بندی تهیه‌شده افزود: به‌منظور ارتقاء ظرفیت ناوگان لجستیک و نیز بالا رفتن ایمنی و استاندارد کار در حوادث و سوانح، برخی از اقلام ضروری شامل جلیقه‌های نجات، کیت‌های امدادی sos، جرثقیل دستی لباس ضد اسید و همچنین بلوک‌های چوبی، در این راستا تهیه‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم همچنین از تزریق یک دستگاه کامیونت کانکس مسقف فوسو و انواع موتوربرق‌ها از ۲/۲ کیلووات تا ۵۰ کیلووات به ارزش ریالی ۲۰ میلیارد ریال از سوی سازمان امداد و نجات به واحد لجستیک این جمعیت خبر داد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید