کد خبر: 325298
۰
۰
نسخه چاپی

۳۰ رشته تحصیلی مرتبط با آموزش و پرورش در حوزه علمیه فعال است

به گزارش عصر دوشنبه مرکز خبر حوزه آیت الله علیرضا اعرافی در نشست مشترک کارگروه های تخصصی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در مدرسه علمیه معصومیه قم با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برگزار شد اظهار داشت: در جلسه ای چند ساعته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه هفتم توسعه مباحثی مطرح شد، بویژه نقش حوزه که باید تلاش خودش را انجام دهد و این می تواند اولویتی برای ستاد همکاری ها باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: توفیق داشتم در تدوین سند و نیز کارگروه نهایی تصویب سند تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشم و باید اذعان نمود این سند چراغ راه آموزش و پرورش است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: برغم وجود چنین اسناد جامعی در کشور، اما فاصله ما تا تحقق کامل کم نیست، این فاصله را باید با برداشتن گام های بلندتر طی کرد و بخشی از آن بر دوش ما حوزویان و فرهنگیان است.

مدیرحوزه های علمیه با بیان اینکه سند تحول دارای چندین رویکرد است که باید مورد توجه هر دو نهاد قرار گیرد، افزود: تلاش مشترک نماد دین و آموزش و پرورش در ارتقای رویکرد عقلانی و اجتماعی در حوزه تعلیم و تربیت اولین نکته است چرا که این رویکرد مبتنی بر گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی می باشد و نیازمند توجه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: رویکرد جامع و متناظر به ساحت های تربیتی یکی دیگر از موارد مورد توجه سند تحول می باشد.

وی افزود: بخش عمده ای از اسناد در شورای عالی نهایی شده است و گام های خوبی هم برداشته شده و حوزه علمیه نیز در این خصوص برنامه های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت را طراحی و اجرایی کرده است.

نشست مشترک کار گروه های تخصصی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان ستادی هر ۲ نهاد حوزه و آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست کارگروه های تخصصی پس از بحث بررسی و مرور محورها و نیز موافقت با آیین نامه داخلی کار گروه ها، روسای کار گروه ها را به مدت دوسال انتخاب و مقرر شد طبق جدول زمان بندی مصوب، جلسه ها و نشست های کار گروه های تخصصی بدون وقفه برگزار و مصوبات خود را به شورای سیاستگذاری ستاد همکاری ها جهت تصویب ارسال نمایند.

علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز با حضور در کارگروه های ۶ گانه ستاد همکاری ها، ضمن تقدیر از وقت گذاری اعضا، اندیشه ورزی و برنامه محوری را انتظار روسای عالی ستاد از این کار گروه ها دانست و بیان کرد: با توجه به پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش و نیز مدیر حوزه های علمیه انتظار داریم خروجی بحث های مطرح شده بتواند بخش های مهمی از سند تحول بنیادین را محقق نماید./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید