کد خبر: 325324
۰
۰
نسخه چاپی

۵۷ میلیون دلار کالا از گمرکات قم صادر شد

اسفندیار دریکوندی روز سه‌شنبه بیان کرد: در همین رابطه ۴۸هزار و ۱۷۱تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی نظیر عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، چین، هند، ترکیه و ازبکستان صادر شد.

وی با اشاره به تعامل گسترده شبکه گمرکی کشور در استان‌های مختلف با یکدیگر افزود: در بخش ترانزیت هم طی این مدت مقدار ۳۵هزار تن انواع کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شد.

وی ادامه داد:‌ درآمد کل گمرکات استان نیز در شش‌ماهه نخست سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید که از مجموع کل درآمد مبلغ ۴۸۶ میلیون تومان درآمد استانی بوده‌است.

دریکوندی گفت: در بخش واردات نیز در این مدت ۲۳هزار تن انواع کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد.

وی بیان کرد:‌ این کالاها از کشورهایی همچون کره، چین، هند،‌ ایتالیا، امارات، ترکیه،‌ هلند و آلمان به ارزش ۱۰۶میلیون و ۴۲۰ هزار دلار وارد شد.

وی ادامه داد: عمده محصولات واردشده به گمرکات قم به‌عنوان مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز واحدهای صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و نقش مهمی در تحقق راهبرد جهش تولید استان دارد.

مدیرکل گمرکات قم گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه،‌ ۳۰۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۴۰۹ هزار میلیون ریال در گمرکات استان تشکیل شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید