کد خبر: 325330
۰
۰
نسخه چاپی

طلاب جهادی در ۲ بیمارستان کرونایی قم مستقر شدند

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خوئینی روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع موج سوم کرونا درقم افزود: طلاب جهادی قم همانند موج اول و دوم که با حضور پررنگ خود خدمات بسیار زیادی به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان انجام دادند، با شیوع موج سوم بار دیگر وارد میدان خدمت به بیماران و کمک به کادر درمان شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ طلبه جهادی در۲ بیمارستان قم مستقر و ۳۰۰ طلبه دیگر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به فرسایشی شدن موضوع مقابله با کرونا و همچنین مشغله علمی و تحصیلی طلاب، حضور طلاب بیشتر به این میدان ضروری است که ثبت نام جدید از طلاب جدید در حال انجام است.

مسئول کمیته اعزام به بیمارستان‌های ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه افزود: علاوه بر بیمارستان‌های فرقانی و کامکار، در حال هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای استقرار طلاب جهادی در بیمارستان شهید بهشتی هستیم.

خوئینی با بیان اینکه طلاب مستقر در بیمارستان‌های تعیین شده برای بیماران کرونایی به عنوان همراه جهادی هستند، گفت: امیدبخشی و کمک به بیماران، ارائه مشاوره های تخصصی روان شناسی و همچنین خدمت رسانی به بیماران از جمله اقدام های طلاب جهادی در بیمارستان هاست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امکان استقرار همراه بیمار برای ارائه خدمت به هر بیمار در بیمارستان ها وجود ندارد، طلبه جهادی به عنوان همراه بیمار در بیمارستان ها مستقر و به بیماران کرونایی ارائه خدمت می‌کند.

مسئول کمیته اعزام به بیمارستان های ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: طلاب جهادی از جمله افراد متخصص و تحصیل کرده و برخی نیز دارای مدارک روان شناسی هستند که این موضوع موجب شده تا در کنار ارائه خدمت به بیماران،‌ موضوع روحیه بخشی و امیدبخشی به بیماران به صورت موثری انجام پذیرد.

خوئینی با تاکید بر اینکه طلاب ثابت کردند که مرد میدان های سخت هستند گفت: حضور و نقش افرینی طلاب در مقابله با کرونا بسیار چشم گیر بوده و این حضور گسترده و موثر در این میدان موجب تغییر نگرش مثبت نسبت به روحانیت در میان مردم شده‌است.

وی ادامه داد: صحنه‌های خدمت رسانی خالصانه طلاب در بیمارستان‌ها، رابطه عمیق میان روحانیت و مردم را تعمیق بخشید.

خوئینی با اشاره به این که حدود یک سوم از این افراد را طلاب خواهر بسیجی تشکیل می دهند، بیان داشت: طلاب جهادگر و مخلص همچون گذشته آماده فداکاری و ایثار برای خدمت رسانی به مردم و بیماران در مقابله با موج سوم شیوع کرونا هستند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

/

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید