نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در استان سمنان کمتر از ۶ درصد است

به گزارش قم پرس علی رضا آشناگر ظهر چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در استان در بدو شیوع بیماری، ده درصد بود که امروز به کمتر از شش درصد کاهش یافته است، تاکید کرد: پروتکل‌ها حتی باعث می‌شوند همین میزان نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک، تنظیم مناسبات اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت ویژه در دستور کار خانواده‌ها باشد، گفت: خانواده‌ها اساس مبارزه و مقابله با بیماری کرونا را بر رعایت تمامی جوانب بهداشتی قرار دهند، چرا که ویروس کرونا بسیار هوشمند بوده و با کوتاه‌ترین غفلت، سلامت هموطنان و همشهریان عزیز را نشانه خواهد رفت.

استاندار سمنان با بیان اینکه کادر درمانی ما اشراف بسیار مطلوبی به این بیماری پیدا کرده‌اند، ابراز کرد: سمنان محل تردد بسیاری از مسافران از معابر و راه‌های ارتباطی است که همین مهم میزان سرایت ویروس را افزایش می‌دهد.

آشناگر با بیان اینکه شروع فصل سرما و افزایش میزان سرایت آنفولانزا عامل افزایش نگرانی‌ها در حوزه مقابله با کرونا محسوب می‌شود، ابراز داشت: کادر درمانی و بهداشتی رسالتی سنگین بر عهده دارند.

وی بیان کرد: بازنگری در اقداماتی که تا حال انجام شده همراه با تبلیغ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت موارد و مسائل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این راه کمک حال دولت و کادر درمانی باشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه نگاه دولت تا به امروز در بحث کرونا، نگاه تعادلی بوده و بحث شرایط و مسائل اقتصادی و روزمره جامعه را در کنار توجه و مدیریت مقابله با امر بیماری به صورت همزمان پیش گرفته است، افزود:

آشناگر بیان کرد: افزایش نرخ مرگ به واسطه سالمندان و وجود بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای در این قشر است اما باید گفت این مطلب به هیچ عنوان پذیرفته نیست لذا لازم است تا خانه‌های سالمندان در راستای مراقبت از این افراد و همچنین بیماریابی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و سرویس‌های لازم در خصوص موارد بهداشتی به این قشر ارائه شود، چرا که ما در مقابل جان و سلامت این افراد مسئول هستیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید