کد خبر: 325425
۰
۰
نسخه چاپی

کنترل موج دوم کرونا در قم به اِعمال قدرت بیشتری نیاز دارد

به گزارش چهارشنبه دانشگاه روابط عمومی علوم پزشکی قم ،محمد رضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس اظهار داشت: بسیاری از پزشکان و پرستاران متاسفانه به کرونا مبتلا شده اند و از چرخه خدمت جدا شده و در حال دریافت خدمات درمانی در بیمارستان ها و یا منازل خود هستند.

وی افزود: در موج دوم کرونا سیر نزولی نداشتیم و به همین دلیل در حال حاضر شاهد اوج گیری پیک دوم بوده که بسیار بزرگ و خطرناک و ادامه دار است که به واسطه تجمع ها و مسافرت ها رقم خورد.

قدیر اذعان داشت: خواستار این هستیم که در اپیدمی بیماری های واگیردار، برخوردها با قدرت بیشتری انجام شود، در بهترین شرایط هم که باشیم حداقل ۲۰ درصد جامعه پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که نباید این ۲۰ درصد جان ۸۰ درصد دیگر را به خطر بیندازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: محدودیت های کرونایی از روز ۱۰ مهرماه جاری در قم اعمال می شود که امیدواریم با اجرایی شدن آنها تا حد ممکن چرخش ویروس کرونا کم شود.

قدیر خاطرنشان کرد: ایام اربعین حسینی را در پیش داریم که دسته روی، برپایی موکب و ایجاد ایستگاه صلواتی ممنوع است

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) باید عاشقانه و عاقلانه باشد و رهبر معظم انقلاب الگوی ما در این خصوص هستند گفت: کنترل پیک کرونا با رفتار مردم و مسئولان مرتبط است، نمی توانیم از مردم انتظار داشته باشیم اما شاهد باشیم که مسئولان و اداره ها تجمع تشکیل داده و یا همایش برگزار کنند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید