کد خبر: 325459
۰
۰
نسخه چاپی

کارشناس هواشناسی: هوای قم گرم‌تر خواهد شد

محمدرضا قاضی روز پنجشنبه ‌ افزود: اوایل هفته آینده روند افزایش دما را در پیش داریم و از روز یکشنبه مجددا دما کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: اواخر هفته آینده سیستم فعالی از استان خواهد گذشت و بارشی بیشتر از شب گذشته به ثبت خواهد رسید.

وی ادامه داد: دمای هوا در اواخر هفته آینده به کمتر از ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید و پس از آن روند دمایی استان کاهشی خواهد بود.

قاضی بیان کرد: در چند روز آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری در برخی ساعات با افزایش ابر و دمای امروز ۲۹، فردا ۳۱ و پس‌فردا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، حداقل دمای امشب و فرداشب به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

وی بیان کرد: شب گذشته در ایستگاه‌های دستجرد، سلفچگان و کهک به ترتیب ۰.۴، ۰.۷ و ۲ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسید.

کارشناس هواشناسی قم افزود: همچنین در روستاهای ساریه خاتون و طایقان واقع در بخش سلفچگان به ترتیب ۳.۷ و ۳.۱ میلی‌متر و در روستای کرمجگان بخش کهک نیز ۲.۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید