کد خبر: 325467
۰
۰
نسخه چاپی

شهرداری قم ۳۷ خدمت را الکترونیکی ارائه می کند

به گزارش روز پنج‌شنبه روابط عمومی شهرداری قم سید مرتضی سقاییان‌نژاد با اشاره به افتتاح مرحله سوم از طرح های عمرانی شهر قم در سال ۹۹ اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۲ مرحله افتتاح طرح در دهه کرامت با اعتباری بالغ‌ بر ۹ هزار میلیارد ریال و همچنین هفته دولت با اعتباری بالغ‌ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال انجام‌ شده است.

شهردار قم به سومین مرحله افتتاح طرح ها در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امسال نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال طرح در شهر قم افتتاح‌ شده که یکی از این طرح ها بهره‌برداری از مرحله نخست باغ‌ موزه دفاع مقدس با اعتباری بالغ‌بر بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی مشارکت مردم را در توسعه شهر امیدبخش توصیف و تصریح کرد: بلوار پیامبر اعظم (ص) یکی از مهم‌ترین محورهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردم برای توسعه طرح‌های خدماتی، اقامتی و تفریحی است و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال طرح در سال ۹۹ در این بلوار کلید خورده‌است.

وی از کلنگ زنی طرح میدان نماز در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: باغ پرندگان، میدان ولیعصر(عج)، تقاطع جعفریه با کمربندی امام علی(ع) و تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار قم توسعه خدمات الکترونیک در شهرداری قم را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۷ خدمت به‌صورت الکترونیکی به مردم ارائه‌شده و پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو نیز در قم کلید خورده است.

سقاییان‌نژاد طراحی بیش از۳۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر قم را اقدامی در جهت ارتقاء فرهنگ دوچرخه‌سواری در قم دانست و بیان کرد: مرحله نخست این طرح در خیابان شهید صدوقی تا میدان شیخ مفید و خیابان باجک یک (۱۹ دی) اجرایی می‌شود و در پردیسان نیز پیست دوچرخه‌سواری با استاندارهای جهانی افتتاح‌شده است.

وی در ادامه به برنامه‌ها و اهداف شهرداری قم در چشم‌انداز قم ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: امسال آخرین سال قم در نگاه ۱۴۰۰ را سپری می‌کنیم و درحالی‌ بوده که این برنامه بیشتر بر اقدامات زیربنایی و سخت‌افزاری در ابعاد مختلف تاکید داشت.

شهردار قم برنامه‌های چشم‌انداز قم تا ۱۴۰۴ را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: در چهار سال آینده بیشتر تمرکز شهرداری قم بر برنامه‌های نرم‌افزاری بوده و سیما ‌و منظر شهری در حوزه معماری، مسائل محیط زیستی، حمل‌ و نقل پاک، خدمات الکترونیکی و ارتقا فرهنگ شهروندی در تراز شهری اسلامی در قم موردتوجه قرار خواهد گرفت.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید