کد خبر: 325476
۰
۰
نسخه چاپی

آیت الله اعرافی: انقلاب اسلامی حوزه و دین را در بطن جامعه قرار داد

به گزارش ایرنا آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در گردهمایی طلاب و روحانیون زاهدان با اشاره به رشد کمی حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب اسلامی اظهارداشت: روحانیت و حوزه‌های علمیه رشد کمی پیدا کرده اما متناسب با رشد علمی کشور و متناسب با گسترش فضای مجازی هنوز هم در کمیت و کیفیت کمبود داریم و متناسب با رشد کیفی جامعه عالمان بزرگ کم داریم.
وی افزود: حجم سوالات و پرسش‌هایی که نسل جوان امروز دارد چند صد برابر نسل قدیم است و حوزه استان سیستان و بلوچستان در این جغرافیا باید ده‌ها مجتهد مسلم، ده‌ها مفسر،متکلم و عالم فاضل داشته باشد.
مدیرحوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان باید کمر همت بسته و این قله‌های بلند را فتح کنند و ارکان علمی و معنوی در روستاها و شهرستان‌های مختلف این استان وجود داشته باشند و این کار شدنی است.
وی رشد کیفی حوزه‌های اهل سنت را خواستار شد و افزود: روحانیت اهل سنت نیز باید پاسخگوی نیازهای روز و در این جهت رشد کیفی داشته باشند.
آیت الله اعرافی خطاب به مسوولان حوزه علمیه سیستان و بلوچستان گفت: باید این استان با مشارکت نهادهای حوزه و شورا از یک برنامه پنج ساله و اسناد بلندمدت ۲۰ ساله برخوردار باشد و از همه ظرفیت‌ها و امکانات در جهت رشد کمی و کیفی حوزه منطقه استفاده کنند.

وی به تبیین دستاوردهای عظیم حوزه در عرصه‌های گوناگون و لزوم تلاش بیشتر برای رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه بویژه در شهرستان‌ها پرداخت.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه والضحی گفت: شخصیت انسان از اضلاع مختلفی همانند معرفت و شناخت، گرایش و عواطف، اراده و انتخاب‌گری شکل گرفته و این انسان در کنار همه این اضلاع از کرامت و خلافت الهی نیز برخوردار است.
وی افزود: یکی از این اضلاع مهم، کشش‌ها، گرایش‌ها و عواطف آدمی است چرا که انسان با همین عواطف و گرایشات انسان می‌شود و اگرچه عقل و اراده در رتبه نخست قرار دارند اما عواطف انسانی نیز نقش مهمی دارند.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: اساس تهذیب و تربیت نفس این است که انسان این عواطف و گرایش‌های درونی خود را مدیریت کند و تنها در راه خدای متعال قرار دهد.
وی با بیان اینکه تاریخ روحانیت تاریخ رنج بی پایان است گفت: این از افتخارات حوزه و روحانیت بوده که همواره حوزه و روحانیت در راه هدایت و رشد علمی و معنوی مردم همه سختی‌ها را به جان خریدهاند و حتی در این راه نیز به شهادت رسیدند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: امروز نیز در حوزه جای رنج و سختی و تحمل‌های بزرگ برای رسیدن به آرمان‌های بزرگ است.
وی با اشاره به جایگاه خوب و مهم حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان خطاب به طلاب و فضلای این استان خاطر نشان کرد: اولین وظیفه شما در این استان با اهمیت علم آموزی و عمق بخشی به آموخته‌های علمی و معرفتی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید