بیش از ۵۰ درصد دفاتر مسافرتی تعطیل شدند/ تعدیل ۸۰ درصدی نیرو

مجید فرقانی، با اشاره به خسارت بیش از ۱۲۰ میلیارد تومانی دفاتر مسافرتی در استان، گفت: بعد از شیوع کرونا این دفاتر به دلیل توقف فعالیت و هزینه‌هایی که ماهانه بر آن‌ها تحمیل می‌شود، خسارات زیادی را متحمل شده اند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۹۵ درصدی فعالیت تورها در استان، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا، مشهد یکی از مراکزی بود که بیشترین حجم تور ورودی را داشت چه داخلی و چه خارجی بود اما بعد از کرونا، تقاضا برای مشهد کاهش جدی پیدا کرد.

وی با اشاره به رکود شدید و خواب زمستانی عمیق، بیان کرد: در حال حاضر با بازاری مواجهیم که هیچ اثری از توریست خارجی در مشهد نیست و تورهای داخلی هم به دلیل اینکه اکثر شهرها در شرایط بحرانی هستند، انجام نمی شود.

تعطیلی بیش از ۵۰ درصد دفاتر مسافرتی در استان

فرقانی به تعطیلی بیش از ۵۰ درصد تعطیلی دفاتر مسافرتی در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۰ دفتر مسافرتی ما تقاضای خودتعلیقی کردند.

وی با بیان اینکه تعدیل نیرو در دفاتر مسافرتی استان، بالای ۸۰ درصد بوده است، افزود: متاسفانه تسهیلاتی که قرار بود به کارکنان این دفاتر داده شود، پرداخت نشده و کارمندانی که سال ها حق بیمه پرداخت می کردند، از بیمه بیکاری در ایام کرونا بی بهره بودند.

انتظار می رود تامین اجتماعی در شرایط بحرانی به کمک کارمندانی بیاید که سال ها حق بیمه پرداخت کرده اند اما هیچکدام از وعده و وعیدها در خصوص پرداخت حق بیمه تاکنون عملی نشده است

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: انتظار می رود تامین اجتماعی در شرایط بحرانی به کمک کارمندانی بیاید که سال ها حق بیمه پرداخت کرده اند اما هیچکدام از وعده و وعیدها در خصوص پرداخت حق بیمه تاکنون عملی نشده است.

وی در خصوص علت عدم دریافت تسهیلات نیز بیان کرد: تامین اجتماعی اعلام کرده که کارمندان این دفاتر باید در اسفندماه ثبت نام می کردند ولی این در شرایطی است که کسی آن موقع فکر نمی کرد این تعطیلی ها ادامه دار باشد و نیاز به ثبت در اسفندماه باشد.

فرقانی، غیر فعال بودن سایت تامین اجتماعی را نیز علت دیگری عنوان کرد که باعث شد تا درخواست کارکنان دفاتر مسافرتی در اسفندماه ثبت نشود و کارکنان از حق مسلمشان محروم شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام کارکنان در فرودین ماه بوده ولی تامین اجتماعی می گوید باید لیست بیمه در اسفندماه اعلام می شده است، ادامه داد: البته اینها بهانه است و تامین اجتماعی خود می داند که افرادی که مشغول به فعالیتند، تمام حیات و مماتشان بستگی به همین بیمه بیکاری دارد اما متاسفانه از همین هم دریغ کردند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید