کد خبر: 326482
۰
۰
نسخه چاپی

استاد برجسته حوزه: امروز تضعیف دولت در واقع تضعیف نظام است

آیت الله سید محمد غروی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت، ورود کردن در مسائل سیاسی و مناقشه هایی که به تضعیف دولت می انجامد، در حقیقت تضعیف نظام است و با توجه به اینکه چند ماهی بیشتر از عمر دولت نمانده است، باید همه در این مدت دست به دست هم داده و التیام بخش دردها، و سختی ها و مشکلات مردم باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: لازم است هم دولتمردان در ادبیات، سخنان، و لوازم این سخنان خود دقت داشته باشند و هم تحلیل هایی که دیگران روی این سخنان دارند با دقت صورت گیرد که زمینه را برای یکسری مناقشات و گفت وگوهای سیاسی و غیرسیاسی در کشور فراهم نکند.

وی ادامه داد: امروز مردم ما به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان و ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شدند، بنابراین همه مسولان باید با وحدت وهمدلی و دوری از مناقشات سیاسی دست به دست هم داده و از فشارهایی وارد شده برمردم بکاهند.

آیت الله غروی اظهار داشت: کسانی که مسولیت دارند اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر افراد، نباید به گونه ای اظهار نظر کنند که دشمنان تصور کنند خدای ناکرده مشکلات و سختی های اقتصادی در ایران چنان فشار آورده که حتی روی مسائل سیاسی هم تاثیر گذاشته است و فکر کنند می توانند شکاف در جامعه و نظام ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر کسانی نقد و انتقادی به دولت دارند باید آن را به صورت عالمانه مطرح کنند و به گونه ای عمل نکنند که به کسی توهین و یا دولت به شکلی تضعیف شود.

وی با بیان اینکه امروز باید خویشتن داری کنند و تلاش در جهت حل مشکلات مردم باشد، گفت: برای عبور از این گردنه سخت باید همه وحدت داشته باشیم و خداوند از اتحاد و همدلی بیشتر رضایت دارد.

آیت الله غروی ادامه داد: اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس جای تاسف دارد که اینگونه تند و تیز و با ادبیات بد برخورد می کنند، این مواضع در دنیا و رسانه های بیگانه بازتاب پیدا کرده و تنها دشمنان اسلام و آمریکا و صهیونیسم شاد می شوند.

وی اظهار داشت: ما در شرایط خاصی قرار داریم که از یک طرف فشار تحریم های دشمنان انعکاس و آثار خاصی در کشور داشته و از سوی دیگر به مردم بویژه قشرهای ضعیف فشار زیادی وارد شده و این امروز ملموس است.

وی گفت: ویروس کرونا هم محدودیت های خاصی برای مردم و کسب کار و اقتصاد ایجاد کرده و در این زمینه باید همه دست به دست هم دهند تا مشکلات مردم را تا جایی که می توانند حل کنند تا این فشار بر مردم کاهش یابد.

مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ۲۵ مهرماه ۹۹ در رفتاری بحث‌برانگیز درخواست اعدام رییس جمهوری را در توییتر مطرح کرد، این اقدام انتقادهای بسیاری را برانگیخت.
علی ربیعی سخنگوی دولت ۲۹ مهر ماه در نشست خبری خود با بیان اینکه معاونت امور مجلس و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری موضوع توهین به رییس جمهوری از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، گفت: معتقدیم که موضوع از منظر عمومی و جرم عمومی باید مد نظر قرار گیرد و قوه قضاییه باید براساس اینکه به طور آشکار از جنبه عمومی برخی حرف از اعدام رییس جمهور یک کشور می‌زنند، موضوع را پیگیری کند. استیضاح حق مجلس است و در این مورد حرفی نداریم اما برخی نمایندگان فرمایشات مقام معظم رهبری را اساسا درونی نکردند یا به آن اعتقاد ندارند.

ربیعی تاکید کرد: از معظم له تشکر می‌کنیم که فاصله بین نقد و توهین را مشخص کردند. الگویی که رهبری گذاشتند می‌تواند رویه عادلانه برای تشخیص اظهارات محفلانه یا دلسوزانه باشد. معتقدم این توهین‌ها نیاز به شاکی خصوصی ندارد و اهانت به رییس جمهور در حیطه جرایم عمومی قرار دارد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید