کد خبر: 326506
۰
۰
نسخه چاپی

بقیع در سفرنامه‌های فارسی منتشر شد

به گزارش قم پرس، کتاب «بقیع در سفرنامه‌های فارسی» به همت پژوهشکده حج و زیارت وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.

این کتاب شامل گزیده‌هایی از سفرنامه‌های زیارتی حرمین شریفین به زبان فارسی است که به توصیف قبرستان بقیع پرداخته اند. از این آثار می‌توان اطلاعاتی درباره جغرافیای مکانی، وضعیت ظاهری بناها و قبور، معماری بقعه‌ها، ضریح های ساخته شده و اسامی مشاهیر و مدفونین در بقیع به دست آورد.

بنابراین گزارش، توجه به اسناد مرتبط با بقیع، به ویژه سفرنامه‌های حرمین شریفین که بازتاب روشنی از وضعیت معماری پیش از تخریب دوم را در خود دارد، برای پژوهشگران این عرصه بسیار ارزشمند و مغتنم است. در همین راستا واحد بقیع‌پژوهی پژوهشکده حج و زیارت به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری هم اندیشی بین المللی «بقیع، نگین تراث اسلامی» اقدام به تهیه کتاب «بقیع در سفرنامه‌های فارسی» کرد. انجام این پروژه توسط آقای رضا تقی‌زاده نائینی صورت گرفته است.

در این مجموعه با بررسی سفرنامه‌های حج منتشر شده به ویژه مجموعه ۵۰ سفرنامه حج قاجاری (که به کوشش استاد رسول جعفریان منتشر شده)، بخش‌های مرتبط با بقیع استخراج و به ترتیب تاریخی تدوین شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید