کد خبر: 326550
۰
۰
نسخه چاپی

روند افزایش سرانه ورزشی قم ادامه دارد

رسول منعم روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر توسعه سرانه ورزشی قم افزود: افزایش سرانه ورزشی یکی از ارکان رشد و گسترش ورزش در تمامی ابعاد و زمینه‌هاست.
وی ادامه داد: افزایش سرانه ورزشی علاوه بر افزایش عدالت در دسترسی به فضاهای ورزشی و ارتقای نشاط اجتماعی،‌ بستر لازم برای تنوع بخشی به ورزش قهرمانی و همگانی را در استان فراهم می‌کند.
مدیرکل ورزش وجوانان استان قم، با اشاره برنامه های این اداره کل به مناسبت هفته تربیت بدنی، افزود: بهره برداری از ۹ زمین بازی مینی گلف و همچنین کلنگ زنی ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر دستجرد و روستای علی آباد قم از جمله طرح های ورزشی است که به مناسبت هفته تربیت بدنی در قم افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
وی تصریح کرد: پروژه زمین مینی گلف مجموعه ورزشی جواد الائمه (ع) قم در ۹زمین بازی در فضای به مساحت ۴۰۰ متر مربع احداث شده که با بهره برداری از این طرح، قم صاحب نخستین زمین های استاندارد مینی گلف خواهد شد.
وی با بیان اینکه طول هر زمین استاندارد حداقل ۳ متر است، ادامه داد: زمین‌های طراحی شده طولی بین هشت تا ۱۳ متر دارند ضمن اینکه در طراحی آن نیز تلاش شده تا به روزترین طرح ها در آن پیاده شود.
منعم ادامه داد: در آئینی که با حضور مسئولان استانی در هفته آینده برگزار می‌شود کلنگ ۲ زمین چمن هر کدام به متراژ یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهر دستجرد و روستای علی آباد بخش جعفریه به زمین زده می شود که امیدواریم این زمین ها تا سال ۱۴۰۰ احداث و به بهره برداری برسند.
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: سرانه ورزشی قم هم‌اکنون ۵۰ سانتی‌متر مربع است که این سرانه برای رسیدن به میزان استاندارد یک مترمربع فضای ورزشی به ازای هر نفر نیاز به افزایش ۲ برابری دارد.
وی افزود: میانگین سرانه در کل کشور ۷۱ سانتی‌متر و میزان استاندارد این سرانه یک مترمربع است که این موضوع نشان از کمبود شدید زیرساخت‌های ورزش در قم دارد.
از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون با هزینه ۴۳۵ میلیارد رالو، ۱۲۳ هزار مترمربع با افتتاح ۳۰ مکان ورزشی به فضای ورزشی قم افزوده‌شده است.
هم‌اکنون ۵۹۵ مکان ورزشی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۲ مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، ۲۶۳ مکان متعلق به بخش خصوصی و ۲۲۰ مکان ورزشی نیز به سایر سازمان‌ها و نهادها اختصاص دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید