کد خبر: 326560
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای امینانه نیت واقفان اولویت اصلی سازمان اوقاف است

به گزارش قم پرس آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل اوقاف استان قم با اشاره به اینکه واقفان خیراندیش در گذشته ناظر به نیازهای روز جامعه وقف‌هایی کرده‌اند گفت: آثار و برکات این اقدامات هنوز در اختیار ما قرار دارد، امروز بر عهده ماست که این سنت حسنه را تداوم بخشیم و میراث وقف را به نسل آینده واگذاریم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه موقوفات باید عام‌المنفعه باشند و عموم مردم از آنها بهره‌مند شوند گفت: سه حوزه اصلی نیازهای روز که توسط اوقاف و امور خیریه شناسایی شده، جز ضروریات جامعه محسوب می‌شوند و ما هم به مردم توصیه می‌کنیم در این حوزه‌ها وقف کنند.

وی با بیان اینکه در دوران شاه بسیاری از موقوفات آسیب دید و بعد از انقلاب هم عده‌ای به دنبال سو استفاده از املاک وقفی بودند گفت: امام راحل (ره) نسبت به مسئله وقف اهتمام جدی داشتند و با هوشیاری دستور دادند که موقوفات به دقت مورد ثبت و ضبط قرار گیرند و دقیقاً در راستای نیت واقفان مصرف شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: ممکن است الان هم افرادی باشند که حق موقوفات را ادا نکنند و به دنبال سو استفاده از املاک وقفی باشند بنابراین باید حساسیت زیادی داشته باشید و اجرای امینانه نیت واقفان را اولویت اصلی خود قرار دهید.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه تمام متولیان و مباشران وقف باید بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان اوقاف عمل کنند گفت: امیدواریم با سیاست‌های جدید که ناظر به نیازهای روز جامعه هستند، وقف به اعتلای بیشتری برسد و تمام اقشار جامعه نهایت استفاده از وقف ببرند.

وی افزود: تقوا و رویکرد احسان‌محور، دو عامل اصلی در فعالیت‌های شماست که تاکنون به خوبی از عهده آن بر آمده‌اید.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید