کد خبر: 326587
۰
۰
نسخه چاپی

فعالیت واحدهای مرغداری قم مورد نظارت قرار دارد

علی‌اصغر همت روز جمعه ‌ بیان کرد: استانداردهای تعیین‌شده در خصوص تغذیه و نگهداری از طیور در مرغداری‌های مجوزدار قم رعایت می‌شود و کارشناسان مسئول فنی این واحدها بر این امر نظارت دارند.

وی افزود: بنابراین گوشت و تخم‌مرغ تولیدشده در مرغداری‌های استان ازنظر سلامت غذایی به‌صورت مداوم کنترل می‌شود و این محصولات وضعیت کیفی مناسبی دارد.

وی گفت: صدور مجوز فعالیت برای واحدهای مرغداری در قم با نظر کارشناسی و بررسی‌های فنی صورت می‌گیرد و اگر واحدی شرایط لازم را نداشته باشد تا زمان اصلاح وضعیت نمی‌تواند فعالیت کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: در همین رابطه تشکیل کمیته‌های ساماندهی کود،‌ ساماندهی خوراک دام، آموزش، اصلاح ساختار و آمایش مرغداری‌ها و کمیته پایش و گزارش‌گیری ازجمله اقداماتی بود که برای اصلاح ساختار فنی و بهداشتی مرغداری‌های استان انجام شد.

وی بیان کرد: همچنین اصلاح سیستم آبرسانی و سوخت‌رسانی به‌منظور جلوگیری از ورود تانکرها به داخل واحد و از بین بردن امکان انتقال بیماری، اصلاح سیستم تهویه سالن‌ها،‌ احداث محل انبار و اتاق ضدعفونی مناسب در ورودی واحدهای مرغداری،‌ محصور نمودن کامل واحدها، اصلاح سیستم انتقال دان از انبار به سالن‌ها و احداث محل جمع‌آوری کود برای افزایش کیفیت تولیدات در واحدهای مرغداری استان موردتوجه قرار گرفت.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید