کد خبر: 326590
۰
۰
نسخه چاپی

روح ناسالمی در دو جناح سیاسی آمریکا حاکم است

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد، افزود: سیاست‌مداران ایران و جهان اسلام به‌جای دلخوش کردن به انتخابات آمریکا برای رفع مشکلات فقط به خدا و ظرفیت‌های داخلی ملت خود تکیه کنند.

وی عنوان کرد: در کمپین‌های انتخاباتی آمریکا شاهد تعرض و پرخاشگری دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه به یکدیگر هستیم.

اعرافی تاکید کرد: ذات آمریکا در سخنان نامزدهای انتخاباتی کاملا مشخص است و دراین‌بین صراحت بیان ترامپ و پرخاشگری‌های لفظی او سبب عمیق‌تر شدن تنفر اندیشمندان و مسلمانان جهان از وی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نامزدهای انتخاباتی آمریکا هیچ‌کدام در مناظرات انتخاباتی و پرخاشگری‌های ظاهری خود به مشکل اصلی نظام سلطه‌جو ایالات‌متحده اشاره نمی‌کنند.

اعرافی اظهار داشت: مشکل اصلی امریکا، گفتمان سلطه‌جو، استعمارگر، بی‌رحم و خشنی است که در طی دوران تمام روسای جمهور دنبال شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: در کمپین‌ها و مناظرات انتخاباتی این روحیه برتری‌جویی و بی‌توجهی به سایر مناطق جهان در مواضع ترامپ بیشتر از "جوبایدن" مشخص است.

وی اضافه کرد: خوی درندگی و برتری‌جویی گفتمان آمریکایی در طول یک قرن اخیر بیش از صد جنگ را به کشورهای دیگر تحمیل نموده است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مردم در این شرایط دشوار معیشتی و فرهنگی باید بتوانند پشت پرده حوادث و بزنگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را به‌درستی تحلیل کنند.

اعرافی اضافه کرد: در این شرایط دشوار اقتصادی باید توجه بیشتری به فرهنگ و معیشت مردم شود.

امام‌جمعه موقت قم گفت: اگر ایران از این مرحله سخت تحریمی و فشارهای بین‌المللی که مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی است عبور و این گردنه را سپری کند در دوره جدید در یک وضعیت آرام و قدرتمند قرار خواهد گرفت.

اعرافی یادآور شد: عبور از دوره کنونی نیازمند بازسازی و اصلاح در ساختاری اداری و مدیریتی کشور است.

وی همچنین بیان داشت: با شناخت صحیح از علم و معرفت ائمه اطهار، مقام عصمت و طهارت آنها و مقام ولایت ائمه اطهار می‌توانیم به جایگاه واقعی امامان معصوم پی ببریم.

اعرافی خاطرنشان کرد: ولایت از همان ابتدا به امامان معصوم اختصاص دارد و این مردم هستند که باید به دنبال آنها بروند و خود را تحت لوای زعامت آنها قرار دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: جهان اسلام به‌رغم برخی تفاوت‌های جزیی از هر زمان دیگری بیشتر به وحدت و همگرایی احتیاج دارد.

اعرافی یادآور شد: پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی با ایجاد جبهه مشترک کشورهای اسلامی و وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی در سایه صبوری و خودداری از مباحث تفرقه‌انگیز ممکن است.

وی گفت: شکل‌گیری برخی جریانات مذهبی مانند داعش و گروه‌های مذهبی نشان از کج‌فهمی از مباحث اسلامی است که سبب سوءاستفاده کشورهای دشمن و غربی شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید