کد خبر: 326616
۰
۰
نسخه چاپی

قم،پیشرو در طرح اقدام ملی مسکن تا بازگشت ۱۷ واحد راکد به مدار تولید

پرداخت ‌یک‌هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی، پیگیری دستگاه قضایی به منظور کاهش تصادف‌ها درقم ، نظارت بر فعالیت واحدهای مرغداری،جمع ‌آوری بیش از ۵۰۰ معتاد متجاهر، برگزاری برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول به صورت مجازی، تامین گندم و آرد مورد نیاز مردم قم ، تولید محصولات راهبردی در کشت پاییزه، ایجاد سیستم مدون حفاظتی در مجاورت شهرک‌های صنعتی، پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی قم، جانمایی و تعیین سرمایه‌گذار سایت پسماند صنعتی، اجرای طرح هادی در ۴۴ روستا، وجود بیش از ۲ هزار هکتار باغ انار، حمایت از برنامه‌های تحول‌آفرین در حوزه وقف، نیاز به وقف در موضوع‌های علمی، ۶۳ درصد حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران، ارائه برنامه غذایی به دانش آموزان چاق، ادامه روند افزایش سرانه ورزشی در قم و تنیس روی میز نیازمند حامی مالی؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

قم پیشروترین استان در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قم در حوزه تایید متقاضیان، واریز وجه و تامین زمین در طرح اقدام ملی جز استان‌های پیشتاز و پیشرو به شمار می آید.

حسن صبوری هفته گذشته افزود: در محدوده پردیسان ۳۱ هکتار از اراضی در قالب هشت طرح به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داده شده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر تمامی طرح‌ها به مرحله اجرایی و پیشرفت فیزیکی مناسب برسند.

نداشتن محدودیت در توزیع گاز مایع

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: محدودیتی در توزیع گاز مایع برای افراد و خانوارهای مشمول مصرف این حامل انرژی در قم وجود ندارد.

سید محمود طاهری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش تقاضا برای استفاده از گاز مایع، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در راستای ایجاد شرایط دسترسی آسان آحاد جامعه، نسبت به تامین حامل‌های انرژی از پالایشگاه‌ها، انبارهای نفت و خطوط لوله اقدام کرده است.

تحقق امنیت با مشارکت مردم

استاندار قم، با بیان این که امنیت بدون حضور و مشارکت مردم محقق نمی شود، گفت: در کنار مهارت های حرفه ای باید امنیت را با اجتماعی کردن آن و مشارکت مردم محقق کنیم.

بهرام سرمست در آیین صبحگاه مشترک نیروی انتظامی قم، ضمن تبریک هفته ناجا افزود: نیروی انتظامی در پیشران تامین امنیت وظیفه مهمی دارد.

پرداخت ‌هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: یک‌هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان فاقد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان پرداخت می‌شود.

محمد ملااسماعیلی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: جامعه هدف این طرح خانوارهای کم‌درآمد، آسیب‌پذیر در مناطق روستایی و خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانوارهای محروم فاقد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

ایجاد سیستم مدون حفاظتی در مجاورت شهرک‌های صنعتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قم گفت: راه اندازی یک سیستم مدون حفاظتی و امنیتی در مجاورت شهرک های صنعتی قم یک نیاز مبرم است.

ابوالفضل خاکی در جلسه هیات رئیسه این اتاق افزود: با توجه به وجود شهرک های صنعتی و آغاز فعالیت اتاق بازرگانی در ساختمان جدیدالاحداث نمایشگاه بین‌المللی و شرکت نمایشگاه فرش که به زودی افتتاح می شوند، راه اندازی یک مجموعه امنیتی در مجاورت چنین مجموعه هایی ضروری است.

اتصال روستاهای جعفرآباد به اینترنت پرسرعت همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به برخی از خدمات صورت گرفته در دوران دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمامی روستاهای بخش جعفرآباد از اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

سید رضا موسوی افزود: در حال حاضر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار بخش جعفرآباد به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

جانمایی و تعیین سرمایه‌گذار سایت پسماند صنعتی

موضوع جانمایی و سرمایه‌گذاری برای احداث سایت پسماند صنعتی و ویژه استان قم، بالاخره پس از گذشت بیش از یک دهه معطلی، در سومین کارگروه مدیریت پسماند استان قم به سرانجام رسید.

پیگیری دستگاه قضایی به منظور کاهش تصادف‌ها

رئیس کل دادگستری قم، با تاکید بر این که دستگاه قضایی استان موضوع کاهش تصادف ها را به عنوان یک مطالبه عمومی با جدیت دنبال می کند، گفت: نیروی انتظامی موظف است در کلیه تصادف‌ها سهم قصور و تقصیر دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی را مشخص و به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اعلام کند تا حسب مورد از طریق دادستانی و سازمان بازرسی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و اعمال قانون شود.

حجت‌الاسلام‌ علی مظفری افزود: کاهش تصادفات یک وظیفه شرعی، انسانی و مطالبه عمومی است و دستگاه قضایی با جدیت پیگیر آن است.

حفظ قنات‌های قنوات با انتقال آب‌های سطحی

شهردار قنوات قم گفت: به‌منظور تقویت ذخایر آبی و حفظ اقلیم منطقه، آب‌های سطحی جمع‌آوری‌شده را به سمت قنات‌های شهر هدایت می‌کنیم.

رضا شکاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تمامی آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها توسط گروه‌های کارشناسی به قنات‌های اطراف شهر منتقل و یا توسط چاه‌های جذبی احداث‌شده، جذب زمین خواهد شد.

تامین گندم و آرد مورد نیاز به صورت کامل

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم، با اشاره به این که گندم و آرد مورد نیاز قم به صورت کامل تامین است،‌ گفت: هیچ‌گونه مشکلی درتامین گندم و آرد و همچنین فرایند حمل و توزیع آرد در استان وجود ندارد.

بهزاد رادمنش درگفت وگو با ایرنا افزود: هیچ‌گونه کمبود ونارسایی در تامین، تخصیص، حمل و توزیع آرد در استان وجود ندارد و همه امور در این بخش مطابق برنامه ریزی انجام شده در حال انجام است.

نظارت بر فعالیت واحدهای مرغداری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: همه واحدهای مرغداری دارای مجوز استان مسئول فنی دارند که این افراد بر نحوه فعالیت آن‌ها نظارت می‌کنند.

علی‌اصغر همت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: استانداردهای تعیین‌شده در خصوص تغذیه و نگهداری از طیور در مرغداری‌های مجوزدار قم رعایت می‌شود و کارشناسان مسئول فنی این واحدها بر این امر نظارت دارند.

اجرای طرح هادی در ۴۴ روستا

جانشین معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: امسال طرح هادی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در ۴۴ روستای این استان اجرا می‌شود.

اسدالله صمدی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: ساماندهی و اصلاح بافت موجود،‌ برآورد امکانات و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تجاری و کشاورزی از اهداف این طرح است.

بازگشت ۱۷ واحد راکد و نیمه‌تعطیل به مدار تولید

استاندار قم گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۷ واحد از مجموع ۲۵ واحد راکد و نیمه راکد فعال شدند و بقیه نیز تا پایان سال به چرخه تولید باز می‌گردند.

بهرام سرمست در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی منطقه نیزار گفت: مشکل هایی که از نزدیک شاهد آن هستیم در قالب مصوبه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

کمک‌های مردمی به پویش «ایران همدل»

مدیرکل بهزیستی قم گفت: نیکوکاران قمی در قالب پویش «ایران همدل» در بازه زمانی عید سعید غدیر خُم تا پایان ماه صفر امسال، بیش از ۵۱ میلیارد ریال به مرکزهای بهزیستی استان قم کمک کردند.

مهدی پهلوانی، با سپاسگزاری از مشارکت مردم نوعدوست قم دراین پویش افزود: پویش مذکور با هدف تهیه بسته های آموزشی برای کودکان خانواده های زیر پوشش بهزیستی راه‌اندازی شده است که از عموم مردم برای مشارکت در این پویش دعوت به عمل می‌آوریم.

تولید محصولات راهبردی در کشت پاییزه

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با نظارت کارشناسان پهنه این سازمان مطابق برنامه تعیین‌شده در سال جهش تولید،‌ در کشت پاییزه استان،‌ تولید محصولات راهبردی همچون غلات،‌ گندم،‌ جو و دانه‌های روغنی کُلزا دنبال می‌شود.

عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: روند کشت پاییزه از ابتدای مهر شروع شده و زمین‌های کشاورزی با تلاش بهره‌برداران به زیر کشت محصولات مورد نظر رفته‌است.

تامین و توزیع کالاهای اساسی

استاندار قم، با تاکید بر نقش آفرینی جدی دستگاه های دولتی در راستای تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم گفت: تامین و توزیع کالاهای اساسی قم در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار دارد.

بهرام سرمست در جلسه ستاد تنظیم بازار و تامین ارزاق قم، با تاکید بر بازبینی در سیاست های تنظیم بازار افزود: باید دلایل کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به صورت تخصصی بررسی شود.

۶۳ درصد حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی (اورژانس ۱۱۵) قم گفت: بر اساس آمار حوادث رانندگی هفته گذشته،‌ ۶۳ درصد تصادف ها در این استان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

محمد شهیدی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: هفته گذشته ۶ هزار و ۶۳۳ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام یک هزار و ۸۸۳ ماموریت شد.

وجود بیش از ۲ هزار هکتار باغ انار

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان دارای ۲ هزار و ۳۰۹ هکتار باغ انار از ارقام متنوع این محصول است.

محمدعلی سلامی درگفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سطح باغات انار استان،‌ پیش بینی می‌کنیم در این دوره بیش از ۲۳هزار و ۶۵۰ تن انار در قم برداشت شود.

پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) قم گفت: بر اساس راهبردهای تعیین‌شده درسال جهش تولید ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در استان قرار می‌گیرد.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب کمک به تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت موردنیاز تولیدکنندگان و همچنین بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی به بهره‌برداران متقاضی پرداخت می‌شود.

جمع‌آوری بیش از ۵۰۰ معتاد متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۷ تَن از معتادان متجاهر در استان جمع آوری و به هفت مرکز درمان اعتیاد معرفی شدند.

ابوالفضل شریفی افزود: باتوجه به شرایط خاص قم دستگیری معتادان بسیار سختگیرانه انجام شده است.

برگزاری برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول به صورت مجازی

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مراسم و برنامه های نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) با محوریت رسانه ملی و فضای مجازی و بدون حضور زائران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یاسین حسین‌آبادی افزود: با توجه به شیوع موج سوم ویروس کرونا و افزایش مبتلایان و جانباختگان و نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی در قم، تصمیم بر عدم برگزاری همایش ها و اجتماعات نهم ربیع الاول شد.

ادامه روند افزایش سرانه ورزشی در قم

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی استان از میانگین کشوری گفت: روند افزایش سرانه ورزشی قم به عنوان یک اصل ادامه دارد و در این راستا در روزهای آینده سه طرح ورزشی در قم افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

رسول مُنعِم درگفت وگو با ایرنا، با تاکید بر توسعه سرانه ورزشی قم افزود: افزایش سرانه ورزشی یکی از ارکان رشد و گسترش ورزش در تمامی ابعاد و زمینه‌هاست.

تنیس روی میز نیازمند حامی مالی

رئیس هیات تنیس روی میز قم، با بیان این که تیم تنیس روی میز این استان برای حضور در لیگ برتر نوجوانان و امید آماده است، گفت: با ۲ حامی مالی (اِسپانسر) برای پشتیبانی از این تیم مذاکره صورت گرفته، ولی تنیس روی میز قم نیازمند حامی مالی قوی است.

مهدی عموییان هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: تیم تنیس روی میز قم سال گذشته با شکست تمام حریفان با اقتدار قهرمان لیگ نوجوانان و امید کشور شد که این موضوع نشان از ظرفیت های این تیم است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید