کد خبر: 326754
۰
۰
نسخه چاپی

مشارکت بانک‌های استان قم در نوسازی واحدهای تولیدی پایین است

محمود سیجانی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از منابع توسط بانک‌ها برای سرمایه ثابت است، گفت: سرمایه ثابت را در ۲ بخش تکمیل پروژه‌های نا تمام با اولویت بالای ۶۰ درصد و بازسازی و نوسازی صنایع می‌توان هزینه کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه در بازسازی و نوسازی صنایع ۲ اتفاق رخ می‌دهد، افزود: اول جایگزینی ماشین آلات و تکنولوژی جدید که شاید نیازی به منابع مالی هم نداشته باشند و از سیاست‌های خودشان باشد و دوم تسهیلات نوسازی و بازسازی برای واحدها است که معمولاً بانک‌های عامل همانند سرمایه ثابت رغبت کمی برای پرداخت تسهیلات به دلایل مختلف دارند.

وی با تاکید بر این نکته که در ۶ ماهه اول امسال، واحدهای تولیدی جهت بازسازی و ماندگاری در بازار رقابتی و حفظ وضعیت صادرات، حدود ۱۱۵ معافیت گمرکی برای واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری حدود ۱۹۰ میلیارد تومان، ماشین آلات جدید را وارد استان قم کرده‌اند، گفت: امسال پیش بینی کردیم که حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها به بازسازی و نوسازی ماشین آلات در واحدهای تولیدی اختصاص یابد که متأسفانه بانک‌ها مشارکت کمی در این موضوع کرده اند.

سیجانی افزود: بانک‌ها در بحث نوسازی تجهیزات مشارکتی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد دارند و متأسفانه برخی بانک‌ها تنها ۱۰ درصد از تسهیلات تولید خود را به این بخش اختصاص داده اند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید