کد خبر: 326787
۰
۰
نسخه چاپی

اهانت رییس جمهور فرانسه به اسلام، لاپوشانی ناکارآمدی‌ مکاتب غربی است

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری آستان حضرت معصومه، در پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی، آمده است: بی‌تردید مکر امثال مکرون بر خودش و امثال خودش بازخواهد گشت.

پیام حاکیست: اینک امت اسلام در آستانه هفته وحدت و در ماه ربیع المولود با حفظ اتحاد و برادری که بزرگترین پشتوانه محور مقاومت در پرتو حکمت ولایت است، بیش‌ازپیش انزجار خویش را از دشمنان قسم‌خورده پیامبر اسلام نشان داده و بار دیگر پشیمانی را تنها دستاورد استکبار خواهند کرد.

پیام ادامه یافته است: امید است حوادث پی‌درپی دوران، نویدبخش ظهور سریع تر منجی عالم بشریت بوده و این گردنه سخت و پر فتنه تاریخ، با آمدن موعود تمام ادیان حضرت صاحب العصر و الزمان(عج) به سکون و آرامش پس از طوفان مبدل گردد.

آیت الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، نیز در این رابطه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: همه دوستداران عدل و فضیلت باید در برابر این جریان ایستادگی کنند و رییس جمهور گستاخ فرانسه را محکوم و با دولت فرانسه برخورد مناسب انجام دهند و کالاهای فرانسوی تحریم شوند.

در این پیام آمده است: توطئه‌ غربی ـ صهیونیستی توهین به مقام مقدس پیامبر رحمت محمد مصطفی (ص) که مظهر عدل و رحمت و مهربانی و کامل‌ترین مخلوق آفریدگار در جهان هستی است، توطئه‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

پیام حاکیست: قدسیّت‌شکنی از مقدّس‌ترین نمادهای قدسی جامعه بشری، قدسیّت‌شکنی از همه‌ معیارهای اخلاقی و ارزش‌های متعالی و زمینه‌ساز گسترش خشونت و ظلم و بی‌عدالتی و حق‌کشی و خباثت است.

در این پیام تاکید شده است: ضمن اعلام محکومیت این گستاخی از سوی رییس جمهور بی‌حیای فرانسه، از مسئولان محترم به‌ویژه مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود نسبت به عکس‌العمل مناسب اقدام نمایند که کم‌ترین آن، تحریم کالاهای فرانسوی است.

اقدام رییس جمهور فرانسه دشمنی آشکار با اسلام است

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی،‌ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در درس خارج خود نسبت به اقدام بی شرمانه رییس جمهور فرانسه در اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) واکنش نشان داد و آن را دشمنی آشکار با اسلام دانست.

وی بیان کرد: دولت ما باید رسماً به آنها بگوید که چنین حرفی اعلام دشمنی با ماست، نه اینکه حالا یک اهانتی شده و باید محکوم بشود، این را باید در عنوان دشمنی قرار بدهند، از مسئولان نظام جمهوری اسلامی خصوصاً مسئولان وزارت خارجه انتظار داریم که برخورد خیلی قوی کنند.

وی افزود: این حادثه ناگواری که این روزها همه مسلمین را جریحه‌دار کرده، حمایت رییس جمهور فرانسه از اهانت کنندگان به پیامبر اکرم(ص) است، در گذشته این اهانت‌ها توسط بعضی از اشخاص یا روزنامه‌نگارها به بهانه آزادی بیان مطرح می‌شد، البته همان وقت هم انسان‌های دقیق و فهیم باورشان بر این بود که این حرکت شخصی نیست.

وی بیان کرد: توهین، خصوصاً توهین به مقدسات یک امر قبیح از نظر عقلاست و واقعاً این تعبیری که مسئولان ما برای این شخص ذکر کردند که این حرکت ناشی از بی‌خردی اوست، تعبیر خیلی صحیحی است، یک رییس جمهور وقتی ضعف عقلی دارد، این گونه حرفها را می‌زند، البته کنار این ضعف عقلی خباثت، دشمنی، هم وجود دارد یعنی کاملاً نشان می‌دهد که اینها دشمن اسلام، پیامبر(ص) و مسلمین هستند.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به تازگی گفته است کشورش کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) را بار دیگر منتشر خواهد کرد، همین امر موجب شد که هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" در کشورهای عربی به ترند اول تبدیل شود و بسیاری استفاده از این کالاها را ممنوع کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید