کد خبر: 326797
۰
۰
نسخه چاپی

دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی برگزار می شود

به گزارش قم پرس عابدین سیاحت اسفندیاری عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مرکز بین‌المللی توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت سال ۹۵ فعالیت خود را با انجام اقدامات پژوهشی و انتشار نشریات بین‌المللی آغاز کرد گفت: نشریه مطالعات تطبیقی حقوق بشر به عنوان نخستین نشریه به پنج زبان و نشریه صلح و عقلانیت نیز در ۲ شماره به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و استانبولی منتشر می‌شود.

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با بیان اینکه تاکنون در این مرکز حدود ۲۰ جلد کتاب به زبان‌های فارسی و آذری به چاپ رسیده و برخی کتاب‌ها نیز به زبان انگلیسی و آلمانی در حال ترجمه است گفت: بنیاد بین‌المللی نظریه پردازان برای نخستین بار در ایران با اخذ مجوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده و چند زبانه است و به شناسایی اندیشمندانی از سراسر دنیا اقدام می‌کند.

وی با اشاره به تأسیس و عضوگیری انجمن سفیران صلح گفت: این انجمن در سراسر دنیا نمایندگانی خواهد داشت که به رصد مسائل حقوق بشری اقدام می‌کنند.

سیاحت اسفندیاری با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی صلح پژوهی هشتم آبان ماه به صورت مجازی در تهران مجمع فلاسفه ایران افزود: ۱۹۲ مقالات از ۲۶ ملیت به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که ۱۰ مقاله در پنل انگلیسی و هشت مقاله در پنل فارسی ارائه می‌شود.

وی هدف اصلی این مجموعه را گسترش صلح و هم زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت عنوان کرد و افزود: جایزه بین‌المللی صلح در نظر گرفته شده تا به نخبگانی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، اهدا شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید