بنیه مالی دانشگاه علوم پزشکی اراک رو به اتمام است

به گزارش قم پرس سید محمد جمالیان ظهر سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس بازدیدهای به عمل آمده تعدادی از مدارس روستایی باز است و رعایت موارد بهداشتی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و ادامه این روند در افزایش شیوع بیماری نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از دورکاری کارمندان برای مردم عنوان کرد: دورکاری ادارات به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است و قرار بر این بود که کارمندان در زمان دورکاری امور مختلف را از منازل انجام دهند اما به واقع این اتفاق رخ نداده است.

دورکاری کارمندان تعدد مراجعات را به ادارات افزایش داده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دورکاری کارمندان تعدد مراجعات مردم را به ادارات افزایش داده است.

جمالیان با بیان اینکه باید برای دورکاری ادارات ساز و کار ویژه در نظر گرفته شود، گفت: دور کاری باید برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، فشارخون، دیابت و قلبی باشد.

وی عنوان کرد: ماهیانه شش هزار نفر از شهر اراک با قطار به مشهد مقدس سفر می‌کنند که این سفرها می‌تواند در افزایش شیوع بیماری مؤثری باشد.

برخی آرایشگاه‌های زنانه روزانه پذیرش چندین عروس دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: اگر آرایشگاه‌های زنانه ساماندهی شوند، کنترل برگزاری مراسم عروسی را به دنبال دارد. بر اساس گزارش‌های رسیده برخی آرایشگاه‌های زنانه در شهر روزانه پذیرش چندین عروس دارند.

جمالیان عنوان کرد: یکی از علائم شیوع ویروس کرونا در خانم‌های خانه‌دار حضور آنها در آرایشگاه‌های زنانه است.

به گفته وی آرامستان اراک وضعیت خوبی ندارد و در این راستا تدابیر ویژه نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه شلوغی اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) در هفته‌های گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده بود، گفت: با در نظر گرفتن بیمارستان آیت‌الله خوانساری برای بیماران کرونایی بخشی از این مشکلات کاهش یافته است.

جمالیان عنوان کرد: میزان فوت مبتلایان کرونا در اسفندماه سال ۹۸ در استان مرکزی ۱۲.۴ درصد بوده اما این رقم در مهر ماه به ۳.۴ درصد رسیده و آمارها بیانگر افزایش مبتلایان به این بیماری است.

۲۰ تخت جدید آی سی یو در بیمارستان امیر المومنین (ع) اراک

وی با اشاره به کمبود تجهیزات آی سی یو در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک، گفت: تا پایان آبان ماه ۲۰ تخت جدید آی سی یو در این مرکز درمانی افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با وجود اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز به مبلغ ۴ میلیارد تومان برای مرکز درمانی امیرالمومنین اراک خریداری شده اما دستگاه جوابگو نیست و در کنار آن اکسیژن مایع نیز خریداری می‌شود که به ۲ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد که تأمین این مبلغ از عهده دانشگاه خارج است که با پیگیری‌های به عمل آمده وزارتخانه قول مساعد برای تزریق نقدینگی داده است.

جمالیان بیان کرد: با اینکه دستگاه اکسیژن ساز با مبلغی نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان از فصل تابستان خریداری شده اما پاسخگو نیست و امیدواریم با راه اندازی بخش آی سی یو بیمارستان امیرالمومنین اراک وضعیت بهتر شود.

پیک اصلی بیماری کرونا برای استان مرکزی در آذرماه است

وی گفت: پیک اصلی بیماری کرونا برای استان مرکزی در آذرماه است و آمادگی بیشتری نیاز است.

جمالیان عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی تکمیل است و مباحث تأمین منابع مالی برای دانشگاه یک معضل است به طوری که ماهیانه نزدیک به یک میلیارد کیت خریداری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: بنیه دانشگاه علوم پزشکی و سرمایه تجهیزاتی رو به اتمام است و نباید سهل انگاری کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید