کد خبر: 326812
۰
۰
نسخه چاپی

آثار منفی تبدیل مهدویت به اسطوره/ انتظار نیازمند نهضت است

به گزارش قم پرس، حجت الاسلام سید علی امامزاده مدیر مدرسه مطالعات اسلامی و فرق شیعه جامعه المصطفی (ص) در برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفت‌وگو درباره موضوع انتظار مهدی موعود گفت: با نگاهی به روایت معروف پیامبر اکرم (ص) که فرموده‌اند: برترین اعمال امت من، انتظار فرج از ناحیه خداوند عزوجل است. باید گفت که سنخ انتظار فرج، سنخ عمل کردن و پویایی است.

وی ادامه داد: سال‌ها شاید نگاهمان به این روایت این بوده که این بحثی صرفاً اعتقادی است و در دل خود معتقد، منتظر و دست به دعا باشد ولی نگاه جدید به این روایت، نگاهی پویا است.

سید علی امامزاده افزود: با نگاهی به قرن‌های ۱۱ تا ۱۳ و ۱۴ و شرایط کلیسای کاتولیک که بر کشورهایی که جمعیت آنها مسیحی بودند، حاکم بود، ملاحظه می‌شود که کلیسا می‌تواند با روش‌های مختلف به واسطه جهل مردم آن‌ها را از باورهای دینی خود جدا کنند، اکنون هم همین طور است و باید گفت که جهل برخی مسلمانان است که زمینه بروز و توسعه تفکرات اشتباه را ایجاد می‌کند.

وی با بیان این مسأله که نیازمند بسیج همگانی برای ظهور هستیم، گفت: اگر به منابع تفکر دینی رجوع کنیم و خود را به منابع اصلی دینی وصل کند، گمراهی وجود نخواهد داشت و این مسأله نیازمند نهضت است و صرفاً مقصر دانستن یک نهاد در این زمینه درست نیست و در واقع باید یک بسیج همگانی ایجاد شود.

مدیر مدرسه مطالعات اسلامی و فرق شیعه جامعه المصطفی (ص) همچنین عنوان کرد: باید به شبهات پاسخگویی مناسبی شود و از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده شود و ظرفیت‌های جدیدی تولید کنیم.

وی درباره آثار منفی تبدیل مهدویت به اسطوره گفت: متأسفانه اتفاقی که تاکنون افتاده به همین شکل بوده و حتی عاشقان به حضرت نیز نگاهشان به ایشان بدین شکل بوده است در حالی که این عشق به عملی در زندگی شخص باید تبدیل شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید