کد خبر: 326817
۰
۰
نسخه چاپی

هشدار مسئولان نسبت به عادی انگاری کرونا در قم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این جلسه، ابراز داشت: برای جلوگیری از عادی انگاری خطر کرونا در قم باید از شیوه‌نامه‌های نوین اقناع‌سازی مردم بهره ببریم.

بیژن سلیمانپور با بیان اینکه باید از الگوهای نوین تبلیغاتی در مبحث پیشگیری و مبارزه با کرونا استفاده شود افزود: کارگروه راهکارهای نوین اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی در همین رابطه در شورای اطلاع‌رسانی قم تشکیل‌شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: باید برای رصد و کنترل افراد مشکوک و ناقل در سطح جامعه تدبیر درستی اندیشیده شود.

سلیمانپور ابراز کرد: مسئولان استانی به عنوان افرادی که مردم را به رعایت شیوه نامه های بهداشتی دعوت می کنند باید خودشان بیشتر از همه عامل به پروتکل های بهداشتی باشند.

وی تصریح کرد: اگر به رکن اطلاع‌رسانی ارزش قائل هستیم و آن را در پیشگیری از کرونا موثر می دانیم باید منابع مالی و زیرساخت های آن هم تامین شود.

وی در ادامه ابراز کرد: تمام دستگاه های اجرایی قم باید اقدامات خود در طول ۴۲ سال گذشته را قبل از دهه فجر انقلاب اسلامی در اختیار شورای اطلاع‌رسانی قرار دهند.

سلیمانپور تصریح کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری کشور در سال آینده باید بستر را برای مشارکت حداکثری آحاد مردم فراهم کنیم.

تشکیل کارگروه راهکارهای نوین اطلاع‌رسانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست، عنوان کرد: کارگروه راهکارهای تولیدات نوین رسانه‌ای برای افزایش حساسیت‌ها و خطرات کرونایی در شورای اطلاع‌رسانی قم تشکیل‌شده است.

سید موسی حسینی کاشانی یادآور شد: در مسیر پیشگیری و کنترل کرونا باید از ظرفیت مساجد و بسیج با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌های جمعی استفاده بیشتری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: خروجی جلسات شورای اطلاع‌رسانی باید به‌دوراز شعارهای آرمان‌گرایانه قابلیت اجرا داشته باشد.

وی اظهار داشت: از دانشگاه علوم پزشکی قم انتظار می‌رود در تولید محتواهای جدید اطلاع‌رسانی و هشدار دهی فعال‌تر از گذشته شود و خوراک کافی را در اختیار رسانه‌ها و هنرمندان قرار بدهد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز با اشاره به راهکارهای نوین رسانه‌ای مقابله با کرونا، اظهار داشت: استفاده از سازه‌های تبلیغاتی بخش خصوصی، پیوست بهداشتی طرح‌های تبلیغاتی و تجاری، استفاده از تصویر مسئولان با ماسک در سطح رسانه‌های مکتوب و برخط و استفاده از یک شعار تبلیغاتی در بخش سربرگ تمام رسانه‌های جمعی از راهکارهای پیشنهادی است.

محمدجواد محرابی گفت: هیچ بنر تبلیغاتی و تجاری در قم نباید بدون ماسک و یک شعار تبلیغاتی بر روی سازه‌های تبلیغاتی نصب گردد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز در بخشی از این جلسه، ابراز داشت: استفاده طولانی‌مدت از ماسک‌های یک‌بارمصرف یکی از چالش‌های امروز برخی از شهروندان است.

سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده عنوان داشت: برای حل این مشکل باید تدابیری برای توزیع یا فروش ارزان‌تر ماسک به‌ویژه در برخی مناطق شهری در نظر گرفته شود.

به گفته وی، برای اقناع‌سازی مردم در استفاده از ماسک باید طرح‌های حرفه‌ای عملیات روانی با کمک کارشناسان علوم اجتماعی و روانشناسی دنبال شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌وبودجه قم نیز یادآور شد: استفاده از تجربیات کشورهای شرق آسیا در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر می‌تواند باشد.

محمدجواد شاکر آرانی گفت: این کشورها در کنار کنترل بسیار مطلوب کرونا اجازه ندادند چرخ‌های اقتصادی هم از کار بیفتد.

وی عنوان کرد: یکی از الگوهای موفق در کشورهای شرق آسیا، رصد و کنترل افراد مشکوک و کنترل کامل رفتارهای آنها بوده است.

مراجعه دیرهنگام مبتلایان به کرونا به بیمارستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر ۶۰۰ فرد کرونایی در قم بستری هستند که نسبت به ۱۰ روز گذشته ۲۰۰ نفر کاهش‌یافته است.

سید هاشم صدر اضافه کرد: طی روزهای گذشته سه دستگاه سی‌تی‌اسکن به ظرفیت‌های درمانی قم اضافه‌شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: به‌رغم اینکه تعداد بستری افراد کرونایی در قم کاهش‌یافته اما تعداد مرگ‌ومیر کمتر نشده است.

به گفته وی، اغلب فوتی‌های کرونایی در قم در ۲۴ ساعت اول بستری در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که نشان می‌دهد اغلب مبتلایان بسیار دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

صدر ابراز داشت: یکی از چالش‌های قم این است که برخلاف شهرهای دیگر، تردد و تراکم در سطح معابر و بوستان‌های آن تا نیمه‌های شب ادامه دارد.

وی با اشاره به خطر پیام‌های ترس آمیز کرونایی در سازه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های رسمی، گفت: ترس و هراس از بیماری به‌نوبه خود می‌تواند یکی از عوامل مرگ مبتلایان باشد و به‌جای آن می‌توان از طرح‌های آرامش‌بخش و روحیه آمیز بهره برد.

به باور صدر، درگیری خانوادگی به کرونا به خاطر افزایش تجمعات و حضور در مجالس عزا و عروسی یکی از چالش‌های اصلی این استان است.

وی همچنین تاکید کرد: کودکان در معرض این ویروس هستند و در حال حاضر بالغ‌بر ۲۰ کودک کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید