مسئولیت‌پذیری اجتماعی مردم ایران در ایام کرونا نشان داده شد

به گزارش قم پرس حجت الاسلام روح الله میرزایی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: بیش از ۲۷ سال از تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور می‌گذرد، اما متأسفانه وضعیت مطلوبی در این خصوص نداریم.

وی افزود: برای کاهش آسیب‌ها نیازمند آسیب شناسی و اصلاح امور هستیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب در سال تشکیل این ستاد فرمودند که این ستاد برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است وظیفه ما مشارکت دادن گسترده مردمی و نهادینه کردن مطالبه‌گری اجتماعی است.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: بیش از آنکه به فکر احیا باشیم درگیر اجرای امر به معروف و نهی از منکر بودیم و این اشتباهی بوده که بارها از سوی مقام معظم رهبری به اعضای این ستاد تذکر داده شده است.

وی افزود: در قضیه امر به معروف و نهی از منکر باید کاری بکنیم که همه مردم خود را مسئول بدانند و در این مسیر باید صف معترضان از اغتشاشگران جدا شود.

قائم مقام دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: این فریضه الهی می‌تواند مردم را به سوی مطالبه‌گری اجتماعی رهنمون کند و همین مسئولیت پذیری اجتماعی در عرصه‌های مختلف از جمله اموری است که می‌تواند در مسیر احیا امر به معروف و نهی از منکر بسیار مؤثر باشد.

وی با تاکید بر گسترش مطالبه‌گری اجتماعی، افزود: شیوع ویروس کرونا مانوری بزرگ در این خصوص بود و به همه ما نشان داد که مردم ما در مسائل اجتماعی در کنار همدیگر هستند و بهترین حافظان انسجام جامعه خویش هستند.

قائم مقام دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: کردستان استان مظلومی است و نیاز است که ارتزاق مرزنشینان و کولبران تأمین شود و به معیشت مردمان این دیار نگاه ویژه ای شود.

در پایان این مراسم حکم رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان به حجت الاسلام پورذهبی نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان ابلاغ شد و از خدمات حجت الاسلام شاهرودی تقدیر به عمل آمد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید