کد خبر: 328718
۰
۰
نسخه چاپی

فعالیت‌های فرهنگی بر اساس نیاز جامعه انجام شود

حجت الاسلام سید حامد شریعتمداری روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی سرگروه های فعال با موضوع «تقویت نقش مساجد در موج سوم کرونا»، به بیان اهمیت و لزوم احیای مساجد تعطیل شده در ایام شیوع ویروس کرونا پرداخت.

وی گفت: با توجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت گروه های جهادی و طلاب در مقابله با ویروس کرونا و تغییر شرایط زمانی، ایشان به سه نکته اصلی اقتصاد، امنیت و فرهنگ اشاره کردند و در مساله فرهنگی فرمودند: «کار فرهنگی زیادی چه بسا انجام شده اما امروز نیاز به تلاش هوشمندانه در کارهای فرهنگی داریم»؛ بنابراین، باید فعالیت های فرهنگی خود را با توجه به نیاز و شرایط جامعه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: شیوه حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی از گروه های تبلیغی تغییر کرده است؛ در گذشته بعد از هر مناسبت عمومی و برگزاری فعالیت های فرهنگی، از گروه های تبلیغی حمایت می شد، اما این حمایت در حال حاضر باید هدفمندتر انجام شود؛ به این صورت که برنامه و طرح هایی که گروه های تبلیغی برای فعالیت های فرهنگی دارند یا انجام داده اند را به دفتر تبلیغات اسلامی ارایه دهند و پس از بررسی این طرح ها برای عملیاتی کردن آن، حمایت ها صورت گیرد.

وی تبلیغ در فضای مجازی را امری مهم برشمرد و افزود: در ۹ ماه اخیر که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه بود، استفاده از «فضای مجازی» در بین مردم بیشتر شد، خوشبختانه گروه های تبلیغی نیز با ورود به این مساله توانستند فعالیت های موثر و خوبی را انجام دهند، البته این فعالیت ها باید مستمر نیز باشد.

شریعتمداری با اشاره به لزوم استمرار در فعالیت های تبلیغی گفت: ایجاد فعالیت های فرهنگی و استمرار آن، منوط به احیای مساجد است؛ اگر محله ای مسجد آن تعطیل باشد، نه تنها فعالیت های تبلیغی استمرار نخواهد داشت، بلکه عملا نمی توان کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام داد؛ از این رو نخستین گام برای یک تبلیغ موثر و فعالیت های فرهنگی، احیای مسجدهاست.

در ادامه این نشست، مدیران گروه های تبلیغی به ارایه پیشنهادها و راه حل هایی برای احیای مساجد و شیوه های جدید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداختند.

نشست هم‌اندیشی سرگروه های فعال با موضوع «تقویت نقش مساجد در موج سوم کرونا» با حضور سرگروه های فعال تبلیغی و همچنین شورای هماهنگی استان ها به صورت حضوری و مجازی در سالن رضوان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

قم در حال حاضر جز شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی به شمار می آید و محدودیت ها نیز متناسب با همین شرایط در این استان اعمال شده است.

«ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید