کد خبر: 328725
۰
۰
نسخه چاپی

برنامه محوری در حوزه فرهنگ مورد توجه باشد

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگی استانداری قم، با اشاره به کسب رتبه برتر استانداری قم در بحث اقامه نماز در بین استان های کشور، از متولیان شورای اقامه نماز استانداری و استان قم قدردانی کرد.

وی با بیان این‌که در بحث فرهنگ اقامه نماز نیاز به یک بازاندیشی و تفکر داریم، بیان کرد: صرف اقامه نماز اول وقت و جماعت بایستی در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش شود.

وی کارکردهای مختلف مساجد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مسجد کارکردهای اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد و باید برای اعتلای جایگاه مسجدها گام های موثری برداشته شود.

سرمست همچنین با اشاره به اینکه در عصر جدید با انواع بحران های اخلاقی مواجه هستیم، گفت: با وجود بٌعد مناسک دینی کم‌ترین آسیب را دیده اند؛ ولی باید برای حفظ و اعتلای فرهنگی و سایر ابعاد دینی در جامعه تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی با تاکید بر آراستگی اماکن مذهبی و مساجد تصریح کرد: در زمینه نظافت و رعایت نکات بهداشتی در مساجد و نمازخانه های بین راهی نیز باید اقدامات نظارتی به صورت جدی انجام شود.

افتخار قم فعالیت موثر در زمینه نهضت مسجدسازی است

در این جلسه رئیس ستاد اقامه نماز استان قم، با قدردانی از حمایت ها و تلاش های استاندار در زمینه اقامه نماز در سطح استان گفت: با اهتمامی که مدیریت استان در زمینه اقامه نماز دارد، افق های روشن تری نسبت سال‌های گذشته نمایان است.

محمد خامه یار افتخار استان قم را فعالیت موثر در زمینه نهضت مسجدسازی دانست و گفت: ستاد اقامه نماز دوشادوش مدیران استان در اجرای طرح‌های ساخت مساجد و خانه عالم در استان‌های محروم به ویژه استان های سیلزده پیشگام است.

بر اساس این گزارش، در جلسه شورای فرهنگی استانداری قم، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز بین استانداری و ستاد اقامه نماز عقد شد.

همچنین در جلسه مذکور با اهدای لوح، از تعدادی از اعضای فعال در شورای اقامه نماز قدردانی گردید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید