۲ میلیارد ریال گوشت بین نیازمندان یزد توزیع شد

حجت‌الاسلام مظفر سالاری شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: توزیع این بسته‌ها توسط ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد با همکاری کانون حضرت خدیجه (س) قم و برنامه به سمت خدا انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در چهار مرحله این اقدام پیگیری و اجرا شد، ادامه داد: توزیع ۶ تن گوشت بین خانواده‌های نیازمند از طریق مساجد و همکاری خیران جزو برنامه قبلی این مرکز است.

این مسوول به اجرای طرح « هر مسجد یک قربانی » اشاره کرد که با اقبال مردم فداکار و مومن مواجه شد و تا ریشه کن شدن بیماری کووید ۱۹ در استان با پیگیری و همکاری اعضای کانون‌های مساجد فعال ادامه دارد .

۸۲۸ کانون‌فرهنگی و هنری مساجد در یزد فعالیت دارد که از این تعداد ۳۶۰ مورد روستایی است و این استان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت افزون بر ۲ هزار باب مسجد دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( سه شنبه) اعلام کرد که با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهرچهارم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۱ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۸۲۴ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۸۷۱ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا در ۲۷ استان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

به گزارش قم پرس، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید