کد خبر: 328736
۰
۰
نسخه چاپی

مسافران ناوگان عمومی قم ملزم به استعلام وضعیت سلامت خود هستند

به گزارش سه شنبه شب اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم، حمید سالاری افزود: به منظور اعمال نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، شرایط و ضوابط استعلام وضعیت سلامت مسافران برای بهره مندی از ناوگان عمومی جاده ای حمل ونقل مسافر اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های اعلامی توسط ستاد ملی مدیریت کرونا در ترددهای جاده ای که بیشتر دراین ایام جابجایی مسافران از طریق ناوگان عمومی جاده ای انجام می شود، ضرورت نظارت بر عملکرد شرکت های مسافربری در استعلام وضعیت سلامت مسافران از «سکوی سروا» را دوچندان می گرداند.

وی به آن دسته از مسافرانی که قصد جابجایی با ناوگان عمومی جاده ای حمل ونقل مسافر را دارند، اعلام کرد: این مسافران قبل از مراجعه به دفاتر فروش بلیط و یا شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر، با مراجعه به تارنمای «سامانه فروش بلیط اتوبوس» به نشانی اینترنتی www.safarvip.com نسبت به استعلام وضعیت سلامت خود اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم خاطرنشان کرد: در صورت عدم استعلام سلامت مسافر، دفاتر فروش بلیط و دیگر مراکز ارایه سرویس سفر، از صدور بلیط و سوار کردن این مسافر خودداری می کنند.

وی گفت: شرکت ها و رانندگان مسافربری ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای، در صورت عدم رعایت مقررات ابلاغی، مشمول طرح موضوع در کمیسیون های تخلفات حمل و نقلی و لغو مجوز فعالیت به مدت یک سال می شوند.

وی با یادآوری اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت حداکثری «شیوه‌نامه‌های بهداشتی» ضروری است، گفت: بازرسان این اداره کل به صورت تمام وقت بر نحوه اجرای مقررات در خصوص جابجایی مسافر با ناوگان عمومی جاده ای نظارت و در صورت مشاهده هر نوع تخلف، مراتب را برای اعمال قانون، به مراجع ذی‌صلاح اطلاع می دهند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید