کد خبر: 328740
۰
۰
نسخه چاپی

بسیج دانشجویی قم ۱۵ هزار عضو دارد

سرهنگ جواد رفعت‌نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی اظهار داشت: یکی از اقدام‌های مهم سازمان بسیج دانشجویی بر عهده معاونت رشد و کادرسازی است که یکی از مهم‌ترین وظایف این معاونت، توانمندسارزی کادر متناسب با نیازهای انقلاب است.

وی به اقدام های بسیج دانشجویی در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: قرارگاه شهید قاسمی توسط بسیج دانشجویی در این زمینه شکل گرفت و دبیری آن بر عهده علوم پزشکی بود که تا امروز این قرارگاه برکات زیادی داشته است.

وی گفت: با توجه به کمبود «ماسک» در استان قم بسیج دانشجویی به این حوزه ورود پیدا کرد و با امکانات ابتدایی توانست نمونه ماسک تهیه و مجوزهای لازم را دریافت و اقدام به تولید ماسک کند.

رفعت‌نژاد گفت: در زمینه کمک مومنانه بیش از چهار هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان قم توزیع شد و بیش از یک میلیارد تومان جمع آوری شد و در سامانه ۴۰۳۰ نیز ۶۰ دانشجوی بسیجی فعال شدند و به کمک مرکز بهداشت استان اطلاعات مورد نیاز در زمینه ویروس کرونا را به مردم ارایه دادند.

وی افزود: گروه‌های جهادی زیر نظر بسیج دانشجویی مشغول فعالیت هستند که ۲ گروه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند که گروه دندانپزشکی در «شهر قائم» حضور یافت و افراد نیازمند را به صورت «رایگان» ویزیت کردند.

وی گفت: در حوزه صنعت نیز قرارگاه جهش تولید در استان قم شکل گرفت که دانشجویان دانشگاه صنعتی ورود پیدا کردند و در راستای پایش واحدهای تولیدی صنعتی اقدام کردند تا از تعطیلی برخی از شرکت‌ها و تعدیل نیرو جلوگیری شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید احمدی روشن و قرارگاه شهید تهرانی مقدم در زمینه فعالیت‌های پژوهش‌محور اهتمام دارند.

رفعت‌نژاد اظهار داشت: فضایی که در کشور مشاهده می‌کنیم و گرفتاری‌های معیشتی، همه دارای علاج هستند و آن، فقط نگاه به داخل و اعتماد به نسل جوان و دانشجویان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام راحل(ره) در اوج تهدید و مشکلات و شرایط آن دوران یک فرصت و معجزه‌ای به نام «بسیج» را تشکیل دادند.

وی گفت: بسیج دانشجویی در واپسین ماه‌های عمر با برکت حضرت امام خمینی(ره) و به فرمان ایشان در دوم آذرماه سال ۶۷ شکل گرفت که اهداف بسیج دانشجویی نیز با تاسی از آرمان‌های ایشان و رهبر معظم انقلاب دنبال می‌شود.

وی گفت: اولین رسالت بسیج دانشجویی این است که تربیت کادر طراز انقلاب اسلامی را محقق نماید تا آن‌ها در ماموریت‌های انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنند و در همین راستا دوره‌های مختلفی نظیر ولایت و خط امام توسط بسیج دانشجویی برگزار شد.

رفعت‌نژاد گفت: سازمان بسیج دانشجویی با رویکردهای گوناگون و با تاسی از فرامین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی که در نهایت به تربیت کادر طراز انقلاب اسلامی منجر می‌شود در خدمت نظام و انقلاب است.

۵ آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ است؛ ۲۹ آبان تا پنجم آذر نیز با عنوان «هفته بسیج» نامگذاری شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید