کد خبر: 328747
۰
۰
نسخه چاپی

ترویج یاد شهیدان بزرگ‌ترین موهبت الهی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، مرتضی حیدری روز سه شنبه در جلسه کمیته سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاکسپاری و تعیین مکان دفن شهدای گمنام در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم افزود: عزت و اقتدار میهن اسلامی‌مان را مرهون و مدیون شهدای والامقام هستیم و تا زمانی که نام شهدا جاری است، هیچ قدرتی جرات تجاوز و به خطر انداختن استقلال این کشور را نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که افتخار ترویج و پاسداشت نام و یاد شهیدان بزرگ‌ترین موهبت و عنایتی است که از طرف خدا و از سوی خود شهدا شامل حال آحاد ملت شده است، افزود: این عزت و افتخار در هیچ شرایطی زایل شدنی و از دست رفتنی نیست و همه ما باید در مسیر شهدا خدمت کنیم.

رییس کمیته سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاکسپاری و تعیین مکان دفن شهدای گمنام از خاکسپاری هشت شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) در چهار نقطه استان قم خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه هایی که برای پاسداشت شهدا برگزار می شود، ان شاءالله زمینه سازی برای ظهور است و بزرگ ترین آرمان ما این است که در سایه سار رهنمودهای ولایت، زمینه را برای حضور و ظهور حضرت حجت(عج) فراهم نماییم.

وی با ذکر این نکته که بسیجیان استان در حال اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی هستند، افزود: این طرح به صورت خانه به خانه و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش آمار بستری های بیمارستانی در حال اجراست و باید کاری کنیم که مراسم خاکسپاری شهدا با رعایت کامل محدویت های اعلام شده صورت پذیرد و در پیشگاه خدای متعال و شهدای عزیز شرمنده نباشیم.

حیدری افزود: خاکسپاری شهدای گمنام در شرایط محدودیت های کنونی، نوعی اتصال به تشییع غریبانه ام الائمه(ع) حضرت زهرای مرضیه(س) است و لازم است صداوسیما به خوبی این آیین را ثبت و ضبط و پخش نماید.

وی تاکید کرد: ان شاءالله با از بین رفتن شرایط کرونایی شاهد برگزاری مراسم باشکوه در یادمان های شهدای گمنام خواهیم بود و در چنین مکان هایی که متبرک به حضور پیکرهای مطهر شهیدان است، نسل های آینده با الهام از آرمان و مسیر شهدا، در برابر تهدیدات دشمنان واکسینه خواهند شد.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یکهزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ استان قم همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید