کد خبر: 328779
۰
۰
نسخه چاپی

۲۶ صنف متخلف در قم پلمب شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی مرکز بهداشت قم، سیامک محبی در این زمینه افزود: در این مدت بیش از ۲۴ هزار بازدید از اصناف و اماکن سطح استان قم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف ضروری گروه یک و محدودیت‌های اعمال شده در سایر اصناف انجام شده است.

وی اضافه کرد: این اقدامات هم‌زمان با تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و اعلام محدودیت‌ها از اول آذرماه در سطح شهرها و روستاهای استان قم انجام شده است.

وی ادامه داد: در این نظارت‌ها که در قالب اکیپ‌های مشترک متشکل از کارشناسان مرکز بهداشت، اصناف و نیروی انتظامی انجام شده است، یک هزار و ۷۴۲ صنف که برغم اعلام محدودیت‌ها اقدام به فعالیت نموده بودند، غیرفعال شدند.

محبی به آمار روز گذشته اشاره و بیان کرد: در این روز کارشناسان این مرکز چهار هزار و ۹۹۷ نظارت بر اصناف و اماکن انجام دادند که منجر به غیرفعال سازی ۳۷۹ صنف و پلمب هشت صنف دیگر شد.

وی خاطرنشان کرد: این اصناف علاوه بر رعایت نکردن محدودیت‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت نکرده بودند.

به گفته وی، همشهریان در صورت داشتن هرگونه شکایت در خصوص رعایت پروتکل‌ها با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و در خصوص محدودیت‌های کرونایی با سامانه ۱۲۴ اتاق اصناف تماس حاصل نمایند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است و در حال حاضر نیز قم جزو شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی به شمار می‌آید و محدودیت‌هایی متناسب با همین شرایط در این استان اعمال شده است.

ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی کووید-۱۹ می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید