کد خبر: 328852
۰
۰
نسخه چاپی

بسیج مرکز تربیت جوانِ مومنِ تحصیل کرده و جهادگر

حسن عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگارما با اشاره به اهمیت حفظ روحیه جهادی در بسیجیان، افزود: از ابتدای شیوع کرونا بسیجیان مسجد حضرت زینب پردیسان فعالیت‌های زیادی در زمینه ضد عفونی اماکن آلوده داشته‌اند و در طرح کمک مومنانه که در ایام کرونا برگزار شد، نزدیک به هزار بسته معیشتی به دست نیازمندان رساندند.

فرمانده بسیجی پایگاه شهید میثمی شهرک پردیسان قم افزود: هر کدام از بسته‌های معیشتی که تاکنون در چند دوره پخش شده است، نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان اقلام ضروری در آنها بوده و همچنین در عید قربان امسال ۲۱ رأس گوسفند با همکاری مرکز نیکوکاری ذبح و میان فقرای محل توزیع شد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت‌های جهادی در مهار ویروس کرونا، گفت: بسیجیان پایگاه شهید میثمی در بیمارستان کامکار و شهید بهشتی به کادر درمان در مراقبت از بیماران کرونایی کمک می‌کردند و در کنار آن با اقداماتی همچون تهیه غذای گرم، وسایل ضدعفونی، گرفتن آب هویج و توزیع آن میان بیماران بستری در خانه نقش پشتیبانی را ایفا می‌کردند.

عبادی با اشاره به اینکه جوان‌گرایی از جمله دلایلی است که سبب جذب جوانان و نوجوانان محل به مسجد و موفقیت این پایگاه بسیج در عرصه اجتماعی بیان کرد و افزود: در سال ۹۵ تعداد ۳۰۵ نفر نیروی جدید و تعدادی نیرو را فعال کردیم و جمعاً ۱۴۰۰ نفر عضو فعال و عادی داریم که از این تعداد ۲۷۰ نفر فعال هستند.

وی با اشاره به فعال بودن تمام بخش‌های پایگاه بسیج شهید میثمی، گفت: از آنجایی که اکثریت بسیجیان مسجد از جوانان هستند، پایگاه در فعالیت‌های جهادی و فرهنگی فعال‌تر است و در معاونت علمی نیز بسیجیان پایگاه شهید میثمی به خوبی درخشیدند و توانستند مقام‌های علمی کسب کنند.

بسیجی برتر قمی به تبیین طرح‌های اجرا شده در پایگاه شهید میثمی پرداخت و گفت: از کارهای ویژه پایگاه ما بردن گروه‌های مقاومت به مجتمع‌های مسکونی است تا در هر مجتمع یک پایگاه کوچک تشکیل دهیم و از این طریق بسیجیان در کنار حفظ ارتباطشان با مسجد بتوانند دوره‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی، جهادی، قرآنی و … در مجتمع محل سکونت خود برگزار می‌کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید