۱۸ نفر۲۴ ساعت گذشته به علت کرونا در یزد فوت کردند

سید ابراهیم سلمانی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷ فرد مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی اظهار کرد : از این تعداد، ۱۲۶ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند و مابقی در منزل بستری هستند.

سلمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۷۴۸ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۱۷۴ نفر به دلیل وخامت حال، در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند .

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزار نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شدند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( پنجشنبه ) گفته بود که با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و وضعیت چهار استان هم زرد و نارنجی است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۹ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۳۳ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۸۴۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش قم پرس، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید- ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید