هفتم آذر و آخرین خبرهای کرونایی در استان ها

بیماری کووید- ۱۹ همچنان در کشور قربانی می گیرد و بیشتر بیمارستان‌ها به شکل مستقیم یا غیرمستقیم درگیر این ویروس هستند، اما تعداد فوتی‌های کرونا در این روزها قابل توجه است به طوری که برخی استانها رکورد بستری و فوتی‌ها را تجربه کردند.

آمارها نشان می‌دهد که موج سوم کرونا ممکن است به مراتب بدتر از مراحل اول و دوم آن باشد و به همین دلیل مسوولان نسبت به وخامت بحران شیوع این بیماری همه گیر در کشور به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هشدار می دهند.

روند آمار فوتی‌های کرونا تا چند هفته پیش سیر نزولی به خود گرفته بود و حتی به حدود ۱۰۰ نفر رسید، اما در نهایت به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی ، بیماری دوباره خیز برداشت و فوتی‌های روزانه کرونا حتی به بالاتر از ۴۸۰هم رسید و به گفته مسئولان وزارت بهداشت و متخصصان ادامه روند بیماری با وضعیت کنونی شرایط بدی را رقم خواهد زد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور حدود ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کردند اما به تدریج که پیام ها و تبلیغات در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ به مسئله روزمره تبدیل شد، این موج از حساسیت و نگرانی نیز فروکش کرد و مردم همانند روزهای اول استفاده از ماسک را جدی نگرفتند و بازتاب این بی توجهی منجر به رسیدن موج اول، دوم و سوم این بیماری شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت : با فوت ۴۰۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۴۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۰ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیا به شمار می‌آید. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

حرکت مرگبار ویروس کرونا همچنان در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که طی شبانه‌روز گذشته، با جان باختن ۱۵ فرد مبتلای بستری در مراکز درمانی، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در این استان چهار رقمی شده و به یک‌هزار و ۶ مورد رسید.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، نیر و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ادامه وضعیت بحرانی و صعودی شیوع ویروس کرونا در این استان با بستری شدن ۸۳ بیمار جدید، هم‌اکنون ۴۸۲ فرد مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری بوده و تحت مداوا قرار دارند.

فرماندار تالش نیز با اعلام افزایش تلفات کرونا، شهروندان را به خودداری از شرکت در آئین‌های عروسی و دورهمی خانوادگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه کرد و از رسانه‌ها و گروه‌های اثرگذار خواست، خطر شیوع بیماری را بخصوص در روستاها اطلاع‌رسانی کنند.

محمد حسین شاهکویی اظهار کرد: متاسفانه همه ۱۲ تخت بخش آی سی یو بیمارستان پر شده و زنگ خطر کرونا در شهرستان به صدا درآمده است و مردم، پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

فرماندار دره شهر با اشاره به کاهش مبتلایان و میزان بستری روزانه در طول یک هفته اخیر در این شهرستان گفت که اعمال دقیق محدودیت های جدید کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم منجر به کاهش بسترهای کرونا در دره شهر شد.

کیانوش محمدنژاد اظهار داشت: میانگین روزانه تعداد بستری کرونا در دره شهر از ۶ نفر به ۲ نفر در هفته اخیر کاهش یافته که نشان دهنده سیر نزولی ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور نیز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سپاه با آرایش جدید و همه جانبه، عملیاتی و در راستای بسیج همگانی و تلاش جهادی به ارایه خدمات درمانی موردنیاز به مبتلایان ویروس کرونا به کارگیری شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در همین ارتباط گفت که کیت‌های لازم برای انجام تست‌های سریع کرونا تامین و در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرار گرفته و انجام این آزمایش ها در استان آغاز شده است.

دکتر پرویز قزلباش افزود: با ورود کیت تست‌های سریع به استان برنامه بیماریابی و غربالگری سرپایی، انجام تست‌ها به لحاظ گستردگی افزایش و در کنار این مهم ظرفیت آزمایشگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز گفت: سپاه استان ۴۵۰ نقطه عملیاتی را برای مقابله با ویروس کرونا در مناطق روستایی و محلات شهری شناسایی کرده است.

عین الله حاتمی اظهار داشت: در اجرای این طرح با خانه های بهداشت روستایی و مراکز جامع سلامت همکاری داریم و برای هماهنگی بیشتر شورای راهبردی با ترکیبی از فرماندهان بسیج محلات، مسوول خانه بهداشت، اعضای شوراهای اسلامی روستا و امام جماعت مسجد محله تشکیل شده است.

هفتم آذر و آخرین خبرهای کرونایی در استان ها

اهم اخبار و گزارش های کرونایی در استان ها

کرونا و به شمارش افتادن نبض صنایع دستی مهریز

۴ نوزاد سالم از مادران کرونایی در میاندوآب به دنیا آمدند

حال و روز درس و مشق در محدودیتهای کرونایی

تداوم وضعیت قرمز کرونایی در آمل باعث تغییر مدیریتی شد

آمار فوتی‌های کرونا در استان اردبیل چهار رقمی شد

محدودیت ها باعث کاهش بستری های کرونا در دره شهر شد

تمام ظرفیت‌های سپاه برای کمک به‌ مبتلایان به کرونا به کارگیری شد

طرح شهید سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل ویروس کرونا اجرا می‌شود

تست‌های سریع کرونا در زنجان آغاز شد

۱۸ نفر۲۴ ساعت گذشته به علت کرونا در یزد فوت کردند

دورهمی‌های خانوادگی پاشنه آشیل شکست کرونا در قم

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید