کد خبر: 328924
۰
۰
نسخه چاپی

خطیب جمعه قم: دولت و مجلس برای گرانی‌ها چاره‌اندیشی کنند

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در سخنان آدینه‌ای خود که به صورت مجازی انتشار یافت، گفت: برای ملت ما زیبنده نیست که ما هر روز دچار نوسانات قیمت باشیم و قیمت ها روزبه‌روز بالا برود.

وی اظهار داشت: چرا باید در گمرکات ما کالاها در آن ماه ها نگهداری شود؟ مگر این مسئولان از این مسایل خبر نداشتند؟ که تازگی ها می شنویم که فلان کالا از گمرکات ترخیص و وارد بازار شده است؛ این کوتاهی ها و قصورها به پای کسانی نوشته می شود که در مسئولیتی که برعهده دارند، نسبت به آن مسئولیت کوتاهی و کم لطفی می کنند.

وی با اشاره به بیانات ارزشمند و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور روسای قوا تشکیل شد، گفت: ایشان روی مسایل کسری بودجه، سرمایه گذاری، جهش تولید و معیشت مردم انگشت گذاشتند و فرمودند که راه حل مشکلات کشور نه به خاطر اینکه راه حل نداریم و نمی توانیم به این راه حل ها برسیم، بلکه همت جدی می خواهد، تلاش پیگیرانه لازم دارد و اگر احیانا مسئولان مربوطه دقت و تلاش بکنند و تمام نیرو و توانشان را به کار ببرند، ما مشکلی نخواهیم داشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: تحریم های تلخ و واقعی بر ملت ما تحمیل شده است، اما برای گذر از این تحریم ها؛ یک راه رفع تحریم هاست و دو این‌که مسیری را برویم که این تحریم ها را خنثی کنیم.

حسینی بوشهری گفت: راهی که رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می دهند؛ می فرمایند باید کاری کنیم که بر تحریم های دشمن غلبه پیدا کنیم، چون به دنبال رفع تحریم رفتیم و به نتیجه ای نرسیدیم، کاری کنیم که در داخل و ظرفیت های داخلی خودمان، این مسایل را حل کنیم.

وی گفت: مردم امروز حقیقتا مشکل دارند، من در همه صحبت هایم لازم می دانم که گله‌گذاری‌های مردم را بیان کنم، مردم به ما که می رسند، سخت گلایه مند هستند و می گویند که ما چیزی برای انقلاب کم نگذاشته ایم، فرزندان‌مان را تقدیم انقلاب کرده ایم و خودمان آمادگی لازم برای موقعیت های خاص انقلاب داریم، اما چرا باید کار به جایی برسد که بخشی نسبتا قابل توجه از مردم برای زندگی و امرار معاش‌شان درمانده شوند، البته مردم کمک می کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به مواسات مومنانه سفارش کرده اند، مسئولان هم تلاش هایی دارند، ولی این تلاش ها در خور و شان این ملت عزیز و رشید ما نیست، ان شاءالله امیدواریم بیشتر توجه کنند.

حسینی بوشهری با اشاره به روز ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گفت: شهید آیت الله مدرس، شخصیتی شجاع بود که در مقابل زورگویی های رضاخان قلدر ایستاد و اگر بخواهیم یک نماینده اسلامی و انقلابی معرفی کنیم، آیت الله مدرس حقیقتا دارای این ویژگی هاست.

وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما باید از سخنان و رفتار آیت الله مدرس الهام بگیرند، گفت: یکی از مشکلاتی که ممکن است که برخی ها به آن دچار و مبتلا شوند، توقعاتی است که برایشان به وجود می آید و در نتیجه لب فرو می بندند و آن جا که باید سکوت کنند، سکوت نمی کنند و آن جا که باید سخن بگویند، سخن نمی گویند.

حسینی بوشهری گفت: امیدواریم که این مجلسی که انتظارات فراوانی برای مردم ما ایجاد کرده است، آن چه در توان دارند، برای رفع تنگناها و مشکلات معیشتی مردم اقدام کنند.

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی(ره) گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بسیج از برکات این نظام الهی است.

وی افزود: بسیج یک سلسله وظایفی دارد؛ وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی مردمی را برعهده دارد و در نتیجه باید یک ارتش مردمی را در دل بسیج بتوانیم ساماندهی کنیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، نقش بسیج را یک نقش بی بدیل و برجسته می بینیم، آن دفاع قهرمانانه در دوران دفاع مقدس و بعد هر مناسبت و هر مساله ای برای جامعه ما پیش آمده است، می بینیم که از پیشگامان حرکت به سمت خدمت و خدمت‌رسانی به جامعه و دین خدا، همین بسیجیان بی‌مدعا هستند و این مساله مهمی است.

وی افزود: بسیجی در قالب یک لباس و فرم مشخص نیست؛ بلکه روحانیت، دانشگاهیان، اصناف، مردان، زنان و تمام طبقه‌های جامعه می توانند بسیجی باشند؛ منتهی بسیجی بودن، اخلاق بسیجی دارد، چون بسیج یک فرهنگ در جامعه اسلامی و انقلابی ماست.

حسینی بوشهری با بیان این‌که بسیج در میدان های ملی ورود می یابد، گفت: امروز پزشکان و کادر درمان با تمام وجود بسیج شده اند و تعداد قابل توجهی از آن ها امروز به عنوان شهدای سلامت در جامعه قلمداد می شوند.

وی ادامه داد: امروز طلاب و دانشجویان همه در این میدان ملی که مساله حفظ جان وسلامت مردم است، ورود پیدا کرده اند، این است که بسیج نه زمان و نه مکان می شناسد و بسیج تکلیف‌‎محور است و هرجا احساس تکلیف کند، در آن جا حضور پیدا می کند.

۵ آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ است؛ ۲۹ آبان تا پنجم آذر نیز با عنوان «هفته بسیج» نامگذاری شده است.

وی همچنین به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اشاره و بیان کرد: امروز نیروی دریایی ما قابل قیاس با روزهای آغازین جنگ تحمیلی نیست، امروز با امکانات پیشرفته ای که با ابتکار و خلاقیت فرزندان این کشور در اختیار دارد، در عرصه ها و آب های بین المللی حضور جدی و قدرتمندانه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این امر نشاندهنده این است که اگر بخواهیم می توانیم و نیروهای مسلح ما چون خواسته اند، توانسته اند و امروز هم در صحنه ملی و هم در صحنه بین المللی می درخشند.حسینی بوشهری در بخش دیگر سخنان خود، به آسیب‌ها و تهدیدهای دینداری اشاره و بیان کرد: هر چیزی در این جهان دچار آفت و تهدید می شود و دینداری انسان ها نیز از این امر مستثنی نیست و باید مراقبت و مواظبت کنیم، آن هم در شرایطی که عوامل گوناگون دست به دست هم داده اند، تا دینداری دینداران را تضیعف کنند و متدینان را نسبت به دینداری خود بی تفاوت کنند.

وی با تاکید بر شناسایی عامل هایی که می توانند دین را آسیب‌پذیر کنند، افزود: «سبک شمردن دین» یکی از این عامل هاست؛ یعنی جایگاه دین را آن گونه که بایسته است، حفظ نکردن و در نتیجه حرمت شکنی نسبت به دین است.

وی با اشاره به ویژگی های جامعه گفت: متاسفانه در جامعه برخی حرمت دین را آن گونه که شایسته است، نگه نمی دارند و دین را کوچک می شمارند و به انجام واجبات و ترک محرمات پایبند نیستند، این گونه افراد نه به خود، نه به دین و نه به جامعه رحم می کنند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: باید والدین حساسیت لازم را نسبت به دینداری فرزندان خود قایل باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به رفتار جامعه با افراد دیندار تاکید کرد: دینداری منافی تمدن و بینش صحیح نیست. /

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید