۱۸۴ نفر دیگر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند

کامبیز مهدی‌زاده روز جمعه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۲ آزمایش کرونا در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۱۸۴ بیمار مبتلا به کرونا شده و شامل ۴۱ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۱۴۳ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

وی بیان کرد: در حاضر ۳۳۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و تست کرونا ۲۲۱ بیمار مثبت است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: ۵۲ بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال ۱۸ نفر نامساعد است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۵۵ بیمار شامل ۳۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

مهدی‌زاده گفت: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته هشت نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا را از دست دادیم و مجموع موارد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۵۸۵ نفر رسید.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان خراسان جنوبی روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است و هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

همچنین چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیستند.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

براساس این محدودیت‌ها مشاغل غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل هستند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می‌کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیربومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

رییس سازمان امروز اداری و استخدامی کشور نیز شب گذشته - پنجشنبه - از تعطیلی ادارات در هفته آتی خبر داد و افزود: دولت، این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می‌شود و کاهش نیرو باید در تمام عرصه‌ها انجام شود و فرقی بین کارکنان شاغل ادارات نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت هم امروز گفت: سالمندان از آسیب پذیرترین گروه‌های جامعه در ابتلا به کووید ۱۹ هستند و حدود ۵۰.۴ درصد از مبتلایان و ۷۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در سالمندان اتفاق می‌افتد.

سیما سادات لاری افزود: در این شرایط ضروری است که با هوشیاری و دقت نظر لازم و پرهیز از هرگونه اضطراب و نگرانی نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی در قبال این گروه، اقدامات لازم انجام شود.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید