کد خبر: 329026
۰
۰
نسخه چاپی

خدمات حضوری ادارات قم با حداقل نیرو ادامه دارد

محمدرضا گروسی روز شنبه افزود: دستگاه‌های اجرایی قم لازم نیست دیگر از یک‌سوم ظرفیت نیروهای خود به‌صورت حضوری استفاده کنند بلکه می‌توانند بر اساس شرایط و نیاز از نیروهای کمتری به‌صورت حضوری بهره ببرند.

وی ادامه داد: جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا صبح امروز به ریاست رییس جمهوری برگزار شد و طی آن دکتر روحانی با تعطیلی کامل ادارات و دستگاه‌های دولتی در مناطق قرمز کرونایی مخالفت کردند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات رسان چون آب،برق، گاز و غیره تعطیل‌بردار نیستند و باید بدون وقفه به ارائه خدمات به مردم مشغول باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم افزود: کلیه مدیران دستگاه‌های دولتی قم حتما باید در حوزه استحفاظی خود مستقر باشند و هرگونه مرخصی و خروج از استان فقط با هماهنگی استانداری قم ممکن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دستگاه‌های اجرایی را به تقویت خدمات الکترونیک توصیه کرد و گفت: به اذعان مسئولان ملی، قم ظرفیت‌های دولت الکترونیک مطلوبی را طی ماه‌های اخیر به وجود آورده است.

گروسی تاکید کرد: ۷۵ درصد از دستگاه‌های اجرایی قم فرآیندهای دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری را در خود فراهم کرده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان موظف است تا زیرساخت‌ها و فرآیندهای خدمات غیرحضوری را در سطح دستگاه‌های اجرایی قم تقویت و آماده‌سازی نماید.

قم در حال حاضر جزو شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی به شمار می‌آید و محدودیت‌ها نیز متناسب با همین شرایط در این استان اعمال‌شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه‌شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی(بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید