کد خبر: 329114
۰
۰
نسخه چاپی

ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلام جنگ با خدا است

به گزارش قم پرس آیت‌الله مجتهدشبستری تولیت مدرسه علمیه ایروانی، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: برخی گناهان سبب نزول بلا می شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انجام سه گناه نزول بلا را قطعی می کند، عنوان کرد: چنانچه مصیبت زده ای درخواست کمک و یاری داشته باشد اما دیگران نسبت به درخواست او بی تفاوت باشند و به رفع گرفتاریش اقدام نکنند چنین جامعه ای با نزول بلا مواجه می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر آدمی به فریاد کسی که یاری می طلبد بی تفاوت باشد چنین شخصی فاسق و فاجر بوده و از جرگه مسلمانی خارج می شود.
تولیت مدرسه علمیه ایروانی بیان داشت: همچنین اگر مظلومی از ظلم ظالم فریاد برآورد و درخواست کمک کند و دیگران نسبت به این ظلم بی تفاوت باشند چنین جامعه ای نیز گرفتار بلا می شود؛ انسان مومن یاور مظلوم و دشمن ستمگر است.
آیت الله مجتهدشبستری در پایان با تاکید بر اینکه آیات و روایات بسیاری مسلمانان را به انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر تضییع شود افراد آن جامعه گرفتار بلا می شوند.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر اشرف فرایض و ضامن اجرای احکام الهی است و اگر کسی این فریضه الهی را ترک کند گویی با خدا و رسول الهی اعلام جنگ کرده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید