کد خبر: 329120
۰
۰
نسخه چاپی

اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری قم شفاف سازی شود

عبدالله جلالی روز دوشنبه در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: با توجه به بازدیدی که به تازگی توسط استاندار قم از بافت‌های فرسوده این استان بویژه اطراف امام زاده ابراهیم (ع) صورت گرفت انتظار داریم در خصوص مناطقی که قرار است اعتبارات ستاد فوق در آن مورد استفاده قرار گیرد شفاف سازی شود.

وی همچنین با اشاره به معضل استقرار واحدهای مسکونی موجود در مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده قم در زیر دکل‌های فشار قوی برق افزود: طرح و تحقیق‌های مربوط به مناطقی از شهر که با این مشکل مواجه هستند تکمیل شده و به تأیید و تصویب مراجع ذی ربط نیز رسیده است.

وی یادآور شد: برای سامان دهی این واحدهای مسکونی مکاتبه‌هایی نیز با استاندار انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم موضوع تخصیص زمین‌های ۳۲ هکتاری در شهرک پردیسان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان در رابطه با این زمین‌ها نیز باید شفاف سازی صورت گیرد تا مشکل و چالشی که ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی قم با آن مواجه هستند برطرف شود.

از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۹ هکتار مساحت شهر قم، چهار هزار و ۱۳۳ هکتار شامل پنج گونه بافت تاریخی، فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، ناکارآمد میانی و بافت‌هایی با پیشینه‌ای روستایی وجود دارد که این بافت‌ها نیازمند بهسازی، نوسازی یا بازسازی می‌باشد.

همچنین اخذ مجوز تفاهم نامه بین شهرداری قم و مصلای قدس این شهر مبنی بر احداث پارکینگ در محدوده مصلا یکی از لوایح مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مفاد این لایحه افزود: تملک ۱۱ پلاک ثبتی مطابق نقشه پیوستی از محل احداث پارکینگ‌های عمومی به مدت ۲ سال، طراحی پارکینگ در ۲ فاز سطحی و منفی یک، جانمایی پارکینگ سطحی به ظرفیت ۳۰۰ خودرو، بهره برداری از پارکینگ توسط شهرداری و قرار دادن آن در اختیار عموم به غیر از روزهای جمعه و مناسبت‌های ویژه از جمله مفادی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

محسن محرری افزود: در آخرین بند از مفاد این قرارداد موضوع جمع آوری تمام سازه‌ها و کانکس‌های موجود در ضلع شمالی مصلا توسط مسئولان مصلا نیز مورد تاکید قرار است.

این لایحه به دلیل برخی مشکل‌های حقوقی برای اصلاح به کمیسیون مربوطه بازگردانده شد.

همچنین انعقاد تفاهم نامه با یکی از شرکت‌های بخش خصوصی جهت احداث ۱۳ پل عابر پیاده در معابر مختلف قم به مبلغ ۱۴۴ میلیارد ریال طی ۱۴ ماه بر اساس فهرست بهای سال ۹۹ از دیگر موضوع‌های مورد بحث در این جلسه بود که مورد تصویب قرار گرفت.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید