خدمات درمانی تامین اجتماعی در لرستان بدون دفترچه ارائه می‌شود

به گزارش روز دوشنبه ما از تامین اجتماعی، علی جهانی با اشاره به اینکه بیمه شدگان در تعطیلات کرونایی بدون دفترچه میتوانند به پزشک مراجعه کنند، افزود: در ایام تعطیلی کرونا، بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارائه دفترچه بیمه ندارند و تنها همراه داشتن کارت ملی یا اعلام کدملی کافی خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: با توجه به تعطیلی شعب تامین اجتماعی و کارگزاری ها در شهرهای قرمز و تلاش برای کاهش تردد مراجعان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لازم نیست بیمه شدگان برای دریافت دفترچه جدید به شعب تامین اجتماعی و کارگزاری ها مراجعه کنند، آنها می توانند با ارائه جلد دفترچه درمانی که حاوی شماره بیمه و مشخصات بیمه شده است و یا ارائه کارت ملی یا اعلام کدملی در مراجعه به پزشک خدمات خود را دریافت کنند.

پرداخت غرامت ایام بیماری به بیمه شدگان کرونایی

جهانی در ادامه با اشاره به تسهیلات قانونی تامین اجتماعی به بیمه شدگان مبتلا به کرونا گفت: غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به کرونا مبتلا می شوند در صورت داشتن شرایط قانونی پرداخت می شود. این تسهیلات به بیمه شدگان متأهل یا متکفل به میزان سه چهارم میانگین حقوق و مزایای روزانه در آخرین ۹۰ روز قبل از شروع بیماری و بیمه شدگان مجرد معادل دو سوم حقوق و مزایا است.

جهانی افزود: دوره پرداخت غرامت استراحت پزشکی بدون دریافت حق بیمه به عنوان سابقه بیمه پردازی محسوب می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان پیشتر اعلام کرده بود که با شیوع ویروس کرونا ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در این راستا از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که به طور میانگین ماهانه ۳۰ میلیارد تومان به این افراد پرداخت می شود.

در لرستان ۲۲۲ هزار نفر بیمه شده اصلی وجود دارد که مجموع بیمه شده‌های اصلی و تبعی استان بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان است. همچنین ۸۰ هزار نفر مستمری بگیر بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان در استان وجود دارد که با خانواده های آنان به ۲۸۰ هزار نفر می رسند. اکنون به ازای هر چهار بیمه شده یک نفر مستمری بگیر وجود دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید