۱۰ آذر با اخبار کرونایی استانها

به گزارش قم پرس، آمارها نشان می‌دهد که موج سوم کرونا به مراتب بدتر از مراحل اول و دوم مردم را درگیر کرد و به همین دلیل مسوولان نسبت به وخامت بحران شیوع این بیماری همه گیر در کشور به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هشدار دادند.

در نهایت دولت با راهبردهایی از جمله اعمال محدودیت‌ها و منع تردد سعی کرد تا از شدت شیوع و آمار جانباختگان بکاهد و همپای سایر ملل با اجرای طرح محدودیت تردد از اول آذر به مدت ۲ هفته و تعطیلی ادارات در مناطق قرمز کوشیده از موج شیوع ویروس با کمترین تلفات گذر کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ کسبه و اقشار مختلف مردم با همراهی در اجرای طرح محدودیت‌های تردد و تعطیلی واحدهای اداری و صنفی مشارکت قابل قبولی را در استانها به ثبت رساندند و اکنون هرچه در این ایام جلوتر می‌رویم، ثبات وضعیت شیوع بیماری و کاهش مرگ و میرها نشان از همراهی مناسب در آزمون مبارزه با کووید ۱۹ دارد.

۱۰ آذر با اخبار کرونایی استانها

نگاهی به محدودیت ها و موقعیت کرونایی استانها

پیگیری خبری ما از تازه‌ترین وضعیت محدودیت های کرونایی استان‌ها حاکی از این است که شرایط شیوع ویروس کرونا در اکثر شهرها در حال ثبات است و در این زمینه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان از کاهش ۳۹ درصدی تردد خودروها (اول تا هفتم آذر) نسبت مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۶۸ هزار و ۹۹۰ مورد تردد ثبت شد.

دانش زندی اضافه کرد: رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین در این مدت ۲۶ درصد ترددهای جاده ای را به خود اختصاص داد که شامل ۲۱۰ هزار دستگاه بود، البته در تردد این وسایل نیز به نسبت ۲۳۵ هزار دستگاه مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

به گفته مسوولان بهداشتی کردستان؛ هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در مورد شرایط کرونایی استان گفت: هم اکنون بر اساس آخرین آمارها در بحث آمار ابتلاء و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان به روند ثابتی رسیده‌ایم.

دکتر مسعود نوروزی افزود: بر اساس آخرین آمار، ۴۵۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ٧٣ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که در قیاس با چند روز گذشته نشانگر رسیدن به روند ثابت در ابتلاء و بستری بیماران کرونا است.

وی اظهار داشت: اگر پروتکل‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیش از پیش و به خوبی و دقت رعایت شود ما شاهد کاهش آمار ابتلاء و بستری بیماران کووید ۱۹ خواهیم بود.

همچنین محدودیت ها، ترمز کرونا در ایلام را نیز کشید و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه اظهار داشت: بحران کرونا در موج اخیر بیشترین فشار را بر روی دانشگاه علوم پزشکی و پرسنل درمانی وارد کرد به گونه‌ای که تمام ظرفیت‌های بستری بیمارستان‌های استان پر شد و همه بیمارستان‌های دولتی استان مکلف به پذیرش بیماران کرونایی شدند که اکنون با اعمال محدودیت‌ها و نیز همکاری نسبی مردم با مسوولان وضعیت ایلام نسبت به ماه‌های مهر و آبان بهتر شده است.

دکتر محمدکریمیان یادآور شد: استان ایلام در حال گذار از یک پیک سنگین و خطرناک ویروس کروناست و هم اکنون میانگین تعداد بستری‌ها از ۴۰۰ نفر ماه قبل به ۲۲۰ نفر رسیده است.

وی افزود: میزان فوتی‌های استان نیز کاهش محسوس یافته است و میانگین فوتی‌ها به روزی سه نفر می‌رسد در حالی که یک ماه گذشته فوتی‌ها ۲ رقمی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از موفقیت ۹۶ درصدی هرمزگان در اجرای محدودیت‌های کرونایی خبر داد و گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، استان هرمزگان و یزد به عنوان دو استان موفق در هفته نخست طرح محدودیت تردد و پیشگیری از کووید ۱۹ با موفقیت ۹۶ درصدی معرفی شدند.

دکتر فرشیدی گفت: هم اکنون شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در وضعیت قرمز از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و شهرهای بستک، حاجی آباد، پارسیان، کیش، قشم، بندرخمیر و رودان در وضعیت نارنجی و شهرهای ابوموسی، بشاگرد، بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک در وضعیت زرد هستند و فعالیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی نیز در این مناطق براساس مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در حال اجرا و انجام است.

در تبریز نیز وضع به همین منوال است و رییس بیمارستان یکهزار تختخوابی امام رضا (ع) تبریز به عنوان کانون اصلی بستری بیماران کرونایی، از کاهش ورودی این مرکز درمانی به دلیل رعایت محدودیت‌ها توسط شهروندان خبر داد.

دکتر مسعود فقیه دینوری افزود: با رعایت محدودیت ها و تمهیدات اتخاذ شده ۱۰ درصد بار ورودی بخش های اورژانس و بستری بیمارستان امام رضا در روزهای اخیر کاهش یافته است.

به گفته وی؛ پیش از آغاز اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند که ظرفیت های تخت های بیمارستانی آذربایجان شرقی برای پذیرش بیماران کرونایی پر است.

اما رییس مرکز بهداشت قم نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان از کاهش تعداد بستری و فوتی‌های کرونایی طی یک هفته گذشته در قم خبر داد.

سیامک محبی افزود: در صورت ثبات وضعیت کنونی تا دو هفته آینده وضعیت قم در رابطه با مبارزه با کرونا به یک وضعیت رضایت‌بخش خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمتر از ۴۵ درصد از نمونه‌های سرپایی و بیمارستانی قم مثبت می‌شود که نسبت به گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارد.

در اراک نیز شرایط کرونا روند خوبی را طی می کند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در این زمینه گفت: با اجرای محدودیت‌های اعمال شده از ابتدای آذرماه جاری، آمار جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا هفته اخیر در استان مرکزی ثبات دارد و روند صعودی متوقف شده است.

دکتر «محمد جمالیان» افزود: اگر اجرای محدودیت‌ها و رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تداوم یابد در ۲ هفته پیش رو، برآورد می‌شود که کاهش میزان ابتلاء و مرگ و میرها در استان مرکزی رقم بخورد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونا در این شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

مجتبی دیده دار گفت: مجوز فعالیت این آزمایشگاه از انستیتو پاستور ایران دریافت و اعتبار لازم نیز با کمک‌های وزارت بهداشت تأمین شده است و این آزمایشگاه علاوه بر آزمایش‌های مربوط به کرونا در آینده برای تشخیص بیماری‌های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از هرمزگان نیز خبرهایی منتشر شد که حاکی از بی توجهی به شیوع ویروس کرونا از سوی برخی ها بود و برهمین اساس هرگونه مراسم اجتماعی اعم عروسی، ترحیم در استان هرمزگان ممنوع است و به گفته فرماندار رودان؛ دراجرای طرح محدودیت‌های کرونایی هفته های اخیر ضمن جلوگیری ازبرگزاری ۴۱ مراسم عروسی ،۲۸ بانی مراسم عروسی احضار و برای ۲۲ بانی دیگر هم حکم صادر شده است.

از زنجان نیز خبر می رسد که استاندار دستور افزایش تست های کرونا را صادر کرده است.

فتح الله حقیقی در این زمینه اظهار داشت: چند کار عملیاتی در ارتباط با کرونا با جدیت پیگیری می‌شود که افزایش تعداد تست‌های کرونا و انجام آن به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته است و برای پیشبرد بهتر این برنامه مهم مشکلات احتمالی آن برطرف می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول ۴۰ درصد این بخش ساماندهی و سهمیه شهرستان ها نیز لحاظ شده است و بر این اساس تمام امکانات، تجهیزات و میهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی و همچنین منابع مالی لازم باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

فرماندار کرمانشاه نیز با قدردانی از مردم، کسبه و بازاریان در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان گفت: این محدودیت‌ها منجر به کاهش آمار فوتی‌ها و بستری‌ها شده اما زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده است.

فضل‌الله رنجبر افزود: در اجرای طرح محدودیت های کرونایی در بخش اصناف هسته مرکزی، بازار، مراکز تجاری بزرگ، طلافروش ها و سایر کسبه همکاری بسیاری خوبی داشتند و از آنها قدردانی می‌کنم و امیدوارم این روند همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به کاهش شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: هم‌اکنون ۵۰ بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری و تحت مراقبت هستند و از مجموع بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان ۳۸ نفر مبتلا و ۱۲ نفر مشکوک هستند که از بین آنان ۱۹ نفر در بخش آی‌سی‌یو و هشت نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

۱۰ آذر با اخبار کرونایی استانها

تازه ترین آمار وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: با فوت ۳۷۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۷۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۶۲ هزار و ۷۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۶۸ هزار و ۱۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۴۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

۱۰ آذر با اخبار کرونایی استانها

گزارش های کرونایی استانها

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا در جریان مهمترین گزارش های خبرنگاران ما در استانها در مواجهه با ویروس کرونا قرار بگیرید:

جولان متکدیان در گنبدکاووس با وجود شیوع کرونا

خود استثنایی بازارهای روز مازندران از محدودیت‌های کرونایی

۹ روز با محدودیت‌های کرونایی در جنوب‌شرق تهران

محدودیت ها، ترمز کرونا را در ایلام کشید

کرونا نکشد استرس می کشد

جذابیت زندگی با مطالعه کتاب در روزهای کرونایی

نیمه پر لیوان خانه‌نشینی کرونایی

کاهش آمار بیماران کرونایی در سایه مشارکت قمی‌ها درحال تحقق است

همراهی با محدودیت‌ها، چراغ سبز برای شکست کرونا

بازاریان و کرکره‌های بسته و نیمه‌بسته در ایام کرونا

یک لحظه غفلت یک عمر حسرت

کرونا در حصار محدودیت‌ها

گردشگری منهای دلار

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید