۲ هزار واحد صنفی توزیع مواد غذایی در خراسان رضوی پلمب شدند

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی اصغر حسنی افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا، نظارت بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در دستور کار قرار گرفت و در این مدت ۲۴۶ هزار و ۸۴۵ فقره بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام و فعالان این واحدها نیز تحت آموزش‌های پیشگیری از کرونا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۶ هزار و ۴۶۶ فقره بازدید از اماکن عمومی انجام شده که هزار و ۳۲۸ مکان به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مقابله محیطی با بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در حال اجراست و تا زمان حذف این ویروس نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و دیگر شهرستان‌های زیرپوشش با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پر رفت و آمد نظارت دارند.

حسنی ادامه داد: در این مدت ۴۲ هزار و ۴۷۳ فقره بازدید از نانوایی‌های فعال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شد که ۴۶۰ نانوایی به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۹۶۲ هزار و ۷۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و با فوت ۳۷۱ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۶۶۸ هزار و ۱۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید