۲۶۳ بیمار حاد تنفسی در کاشان و آران و بیدگل بستری هستند

به گزارش قم پرس، مریم امیدی روز جمعه با بیان اینکه ۹۳ نفر از مجموع بیماران حاد تنفسی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان هستند، افزود: ۳۰ بیمار ۲۰ تا ۸۶ ساله با علایم کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های این ۲ شهرستان پذیرش و بستری شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۱۰۶ هزار و ۹۰۶ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در این مدت هشت نفر در مرکزهای درمانی این منطقه جان باختند که هفت نفر در کاشان و یک نفر در آران و بیدگل بودند.

امیدی با اشاره به ثبت ۶۲ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت کرونا دراین منطقه به ۱۱ هزار و ۶۴۵ نفر رسید.

وی اضافه کرد: هفت هزار و ۴۲۲ بیمار حاد تنفسی تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید