محدودیت تردد شبانه اصفهان در مناطق قرمز و نارنجی برقرار است

حجت الله غلامی روز جمعه در گفت و گو با ما افزود: محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح برای هر ۲ گروه قرمز و نارنجی خواهد بود و برای متخلفان همچون ۲ هفته گذشته جریمه در نظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و مشمول اعمال جریمه خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به همکاری مردم و اصناف برای کاهش هر چه بیشتر شمار بیماران و مرگ و میر گفت: در این مدت ۱۴ شهرستان قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی به چهار شهرستان قرمز و سه شهرستان زرد و بقیه شهرستان‌ها به نارنجی تغییر وضعیت دادند.

غلامی درباره رنگ بندی شهرهای استان از حیث بیماری کووید ۱۹ اضافه کرد: اکنون شهرستان‌های نایین، نطنز، اردستان و تیران و کرون در وضعیت قرمز هستند و سه شهرستان خور و بیابانک، دهاقان و برخوار در وضعیت زرد قرار دارند و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: شهرستانی‌ که وضعیت قرمز قرار دارند، تنها مشاغل گروه یک در هفته آینده فعالیت خواهند کرد و سایر گروه ها مجاز به کار نیستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در شهرستان‌های نارنجی از جمله کلانشهر اصفهان علاوه بر مشاغل گروه یک، پاساژها، بازارها، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش فرش و پوشاک و مراکز تهیه غذای بیرون‌بر و قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها و آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها فعالیت خواهند داشت و دیگر مشاغل اجازه کار ندارند.

به گفته وی در مناطق زرد به جز مشاغل گروه چهار سایر مشاغل می‌توانند فعالیت کنند.

غلامی درباره حضور کارمندان در محل دستگاه‌های اجرایی و ادارات خاطرنشان کرد: در مناطق قرمز یک سوم، مناطق نارنجی یک دوم و مناطق زرد دو سوم از کارکنان حضور می‌یابند.

مشاغل مُجاز و گروه یک، شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، فروشندگان مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلاها،مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خُرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه‌ فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره ۳ شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی،کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره ۴ شامل برگزارکنندگان مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دُخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود یکصد هزار واحد از آن در شهرستان اصفهان مستقر هستند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال تا یازدهم ۱۱ آذر امسال در این استان (به جز کاشان و آران و بیدگل) ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان ها بستری شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون در ایران افزون بر یک میلیون نفر بطور قطعی در کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند و بیش از ۴۹ هزار نفر بر اثر این بیماری از دنیا رفته‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید