تولید کیت ایرانی تشخیص سریع کرونا به ۱۵۰ هزار عدد در روز می‌رسد

سید سجاد مروجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ما در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش ظرفیت تولید این کیت وجود دارد، افزود: به احتمال فراوان در چند روز آینده افزایش ظرفیت چشمگیری خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۱۰۰ هزار عدد کیت تشخیصی سریع کرونا تولید می شود و در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

مروجی ادامه داد: وزارت بهداشت بر اساس سیاست های خود در جاهای مختلف از جمله پایگاه های بهداشت، این محصول ایرانی را استفاده می کند.

وی اظهار داشت: با ساخت این کیت، ایران جز پنج تولیدکننده این نوع کیت قرار گرفته که این موضوع افتخاری برای کشور است.

مروجی افزود: برخی افراد کیت های این مجموعه را با کیت های تولیدشده در مجموعه شهید فخری زاده اشتباه گرفته اند، کیت هایی که این شهید بزرگوار تولید کردند کیت های تشخیصی پی سی آر بوده که در اوایل شیوع بیماری کرونا به بازار آمد اما کیت تولیدی این مجموعه، تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن است که در یک ماه و نیم گذشته ذیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته شده است.

به گزارش قم پرس، کیت ایرانی تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا در مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می تواند مبتلایان را شناسایی کند. حدود دو هفته پیش این محصول با حضور معاون اول رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رونمایی شد.

فناوری این کیت، داخلی بوده و محققان این شرکت در طول چندین ماه گذشته با تولید کیت های مختلف به این موفقیت دست یافته اند.
دقت و حساسیت این کیت، مشابه کیت تشخیصی پی سی آر بوده با این تفاوت که دستگاه و تجهیزات خاصی برای تشخیص مورد نیاز نیست. بر این اساس در مناطق روستایی و دوردست نیز انجام این تست امکان پذیر شده است. همچنین هزینه آن بسیار پایین تر و زمان پاسخگویی سریع است که این موفقیت یکی از ابعاد مهم در تحقق عدالت در سلامت به شمار می رود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید